Gå til innhold

Kamera med bra makro-funksjon...?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg synes det er gøy å fotografere med makro-objektiv. Du kan få de utroligste bilder når man tar bilde eller utsnitt av ting på bare centimeters avstand.

 

Men er det det noen digitalkamera som kan gjøre dette uten at de koster skjorta..?

Eller må man seile videre med det gamle Canon AV-1 fra 1985..?

Digital-kameraet jeg har fra før er totalt ubrukelig til dette, det klarer maks å fokusere på en drøy halvmeter med makrofunksjonen inne.

 

Det hadde jo vært gøy med noe som er mindre klumpete en f.eks.Olympus Camedia 765 og Nikon 5400. Men det er vel de eneste kameraene med en god makro, hvis dere ikke har noen bedre forslag da..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo mulighed for at bruge et kompakt kamera til makro, noget med at zoomme lidt og manualt fokoserer, men kig på min side for makro foto, jeg har kun haft C765 i 4 dage og er total amatør, men alligevel kan C765 leverer nogle fede makro fotos, så med lidt erfaring kan det nok blive rigtigt godt.

Og så er det jo ikke så stort igen, men du har ret i at linsen stikker lidt ud. :yes:

 

Tommy pages

Lenke til kommentar

Selv har jeg Olympus C-750UZ, og dette gir makro intil 3cm fra linsa. Fantastisk kule bilder en kan mekke med dette kameraet. Kan også kjøpe Macrokonverter "MCON" som gir 2cm nærgrense. Bra kamera er det også. Massevis av manuelle instillinger slik at en faktisk kan leke seg litt...., noe som er viktig!! :love:

 

(Og det er ikke klumpete.... så det så)

Lenke til kommentar
Jeg har Fujifilm Finepix S7000, som har en makro-grense på 1cm.

Ja, Fujifilm S7000 er nok bra, men det er jo den kladden av et kamera. Litt for stort for mitt behov. Makrogrense på 1cm har Nikon CP 5400 også, men i et litt mindre format.Jeg lurer litt på å kjøpe et Nikon..??? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...