Gå til innhold

Xbox modifisering...hvilken og hva støtter de?


div_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat moddet xbox'en min, men sliter litt. Så jeg lurer på noen ting:

 

Jeg har EvoX og et program som heter Dvd2Xbox, dette er for å legge inn spill på hdd, men jeg får det ikke til. Så det er to ting jeg lurer på ang. dette programmet kan være feilen:

1. Før du starter overføringen så kan man skifte "dir", skal det stå noe som f.eks f:/.../... eller e:/.../... eller noe?

2. Når jeg er inne på overføringen så står det nederst på siden:

 

Remaining MBytes to copy: ... MB

Remaining free space: 0 MB

 

Den øverste varierer, imens den nederste allitd står på 0. Hva skal jeg gjøre?

 

 

Har også et annent problem med å linke sammen en pc og xbox. Jeg har krysskabel, men får det ikke til. Når jeg er koblet til internett så har jeg ip og de andre nr. på pc'en, men når jeg kobler drar ut internett kabelen så blir disse borte og da blir det vansklig å få xbox og pc til å finne hverandre. Hjelp!

 

Venter spent på noen svar...

Lenke til kommentar

Gyllmo: Sjekk remaining space under "system" i evox. Dersom du har skiftet HD er det F: og, dersom HD er større enn 137 GB, G: som skal brukes. Dersom F: (og evt. G:) har remaining space = 0 er feilen at de ikke er formatert. Da formaterer du med raw-command i et FTP-program.

 

Ad. problemet med å koble sammen xbox og PC. Du må sette IP'en til xboxen i system i Evox (eller bruke den som er default). Deretter bruker du en FTP-klient på PC (FlashFTP er bra og finnes som en demo på nettet). Gå inn på connect i FTP-klienten, skriv inn IPen til xboxen (som du fant under system), port 21, brukernavn og passord = xbox. Da skal det være kontakt. PS. Du må slå på PCen før du slår på xboxen, ellers vil de ikke finne hverandre.

 

All info om moddet xbox, problemløsninger, guider etc. finner du på

www.xbox-scene.com.

Lenke til kommentar
Gyllmo: Sjekk remaining space under "system" i evox. Dersom du har skiftet HD er det F: og, dersom HD er større enn 137 GB, G: som skal brukes. Dersom F: (og evt. G:) har remaining space = 0 er feilen at de ikke er formatert. Da formaterer du med raw-command i et FTP-program.

HDD er skiftet ut til en på 160 GB ja...

 

1. Jeg fant ingen "system", også remaining space...

2. Kan du forklare dette med raw-command i et FTP program litt mer detaljert? Er ganske nybegynner...

 

Skal prøve dette med linkinga nå...

Lenke til kommentar

Alt det jeg forsøkte å forklare var fritt fra hukommelsen, men det er forklart på den siden jeg linket til. Se under "tutorials". De har også et bra forum.

 

Ad system, i menyen i Evox skal det være et valg som viser oppsettet på xboxen. Jeg mener at det heter system el noe liknende. Det er ikke så mange forskjellige menyvalg så du finner det nok. Der kan du stille inn IP-adressen til xboxen (evt. bare bruke den som står) og bruke denne i en FTP-klient på PC. Også dette er greit forklart på siden jeg linket til.

Lenke til kommentar

Da haar jeg fått kontakt mellom pc og xbox, men jeg fåt ikke overført.

 

Noen som kan forklare meg hvordan jeg får mer plass på f/g?!

Helst ikke kom opp med en link som er til xbox-scene, da de er altfor proffe :p

 

Vil helst at noen som selv har vært igjennom dette svarer eller som kan det!

Lenke til kommentar

Ok, her er greia for å formatere F fra xbox-scene:

 

--------

There is 1 more thing that some of you may need to do though. My xbox required me to format my partition6 drive F to unlock the extra space on the 120gb drive I installed. You can do this rather easy through the evox’s FTP server. Connect with FlashFXP or another good FTP program and send the following raw commands:

 

Formatpath \Device\Harddisk0\Partition6

FormatDrive (number)

Make sure you type it in exactly as the wrong "\"'s can cause the wrong drive to be killed.

 

Replace (number) with the number you get from Fromatpath. This should then format the drive and give you your remaining disk space.

--------

 

Om dette er uklart kan jeg sjekke opp i kveld når jeg har min xbox-pc tilgjengelig.

Lenke til kommentar

En ting til: Før du formaterer F: bør du være sikker på at det ikke ligger noen program el. laget der som du ikke vil miste. F: brukes ikke av xboxen selv, så evt. programmer er i så fall lagt inn av den som moddet boksen eller andre etter av boksen er moddet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...