Gå til innhold

Kjøpte G551 i dag: To problemer


Anbefalte innlegg

Etter en lang dag med installasjon av OS og diverse, fungerer maskina bra, men det er et par ting som er litt rart:

 

1:

Øverst på skjermen, helt oppe rett under den sorte kanten kan jeg såvidt se et par områder som flimrer litt. Det er ikke så veldig sjenerende, men hvis man fokuserer øverst på skjermen ser man det. Det som er rart er at hvis jeg maksimerer feks et vindu slik at det dekker hele skjermen, så dekker det også selve flimringen øverst. Så det virker som flimringen kun er på desktopen..

 

 

2:

Når jeg spiller av lyd så kommer det inniblant len liten 'skurr' . Bare ørlitegrann , men nok til at det irriterer veldig, musikken gjør på en måte et lite hopp.

 

 

Noen som har vært borti det samme?

 

Jeg er ganske sikker på at alt av software og nyeste drivere er korrekt installert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig ikke min faktisk, men kjæresten. Skjønner poenget ditt, men det altså utvilsom noe som er litt rart. (spesielt det med øverst på skjermen)

 

Hvis det hadde gått an å flytte bildet horisontalt slik man kan med crt, så hadde det ordnet seg. da kunne jeg bare flyttet bildet 1 mm opp (men det går vel ikke på lcd??)

Lenke til kommentar

Kjører 1400x1050 standard sxga. Skjermen ser helt perfekt ut bortsett fra at den øverste pixellinja ser ut til å flimre/blinke litt..

 

Kan legge til at jeg bruker omegadriverne, men dette virker liksom ikke som et softwareproblem.

 

En ting til: Batteriet gikk plutselig ut når det sto at det var igjen 40 minutter:(

Lenke til kommentar
Får litt østeuropeisk feeling over pc'n. Men man får vel hva man betaler for...

Jeg har faktisk nøyaktig det samme som deg. Litt flimmer helt øverst på midten.

 

Ikke noe man legger merke til så lett så jeg har ikke brydd meg om å sendt den inn.

Lenke til kommentar

Har akkurat funnet ut at det flimrer uansett, men det synes ikke hvis fargen er mørk under flimringen. Hvis jeg setter hvit bakgrunn så synes det bedre.

 

Når det gjelder batteri så har jeg sjekket at alt er som det skal.. (tror jeg)

 

Eneste jeg ikke har prøvd er 'Batteri calibration' i bios. Hva er det?

Lenke til kommentar

altså: innpå batteri innstillingene kan være satt til at den MÅ lades når det er 40% igjen liksom! you see?

 

de innstillingene finner du innpå ved å høyreklikke med paden på skrivebordet.

 

så er jeg ikke helt sikker, sitter på en stasjonær i øyeblikket, så jeg får ikke sjekket det. men et eller annet "avansert" er altså de batteri inntilligene, det er ikke så mye innpå der så du kan lete deg fram.

 

cali= gjøre batteriet til "nytt" igjen ... det gjøres over natten en skjelden gang, eller viss batteriet blir merkbart dårligere.

Endret av jmmk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...