Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, glemte at konas maskin var koblet til denne maskinen via hjemme-nettverket.

Og at jeg samtidig var logget inn på en annen bruker også.

 

Etter oppdateringen skulle jeg så ta omstart. Trykket restart og fikk beskjed at 2 stk var tilkoblet.

Fikk valg om å ta omstart alikevel. Men ingenting skjedde. Klarte heller ikke å logge meg inn på den andre brukerkontoen på maskinen min for å få logget ut den.

Enda på visa var at jeg måtte prøve med en tvangsomstart.

ctrl+command+powerknapp.

 

Da fikk jeg bare en bluescreen.

 

Etter å blitt lei av å stirre på denne blå skjermen så holdt jeg inne powerknappen lenge.

Da skrudde maskinen seg av . Etter oppstart var alt i skjønneste orden.

:D

 

Så advarsel. Logg ut alle andre brukere og sørg for at andre maskiner ikke er koblet til!

 

-----

 

Ellers kan jeg konstatere at min eksterne maxtor harddisk fremdeles ikke virker, så her blir det nok retur til komplett nok en gang.

 

Bør jeg kreve å få ett annet merke enn maxtor denne gang?

Hva anbefaler dere isåfall? Lacie?

Lenke til kommentar

 

Ellers kan jeg konstatere at min eksterne maxtor harddisk fremdeles ikke virker, så her blir det nok retur til komplett nok en gang.

 

Bør jeg kreve å få ett annet merke enn maxtor denne gang?

Hva anbefaler dere isåfall? Lacie?

Hey!

 

Jeg har også en ekstern Maxtor. Den er på 250 gig, men jeg måtte splitte den opp i flere deler, fordi OS X ikke støtter disker større enn så og så mye, husker ikke hva.

 

Dette gjorde jeg på en windowsmaskin med et program som het magic partitioning, eller noe sånt.

 

 

EDIT: OSX støtter selvsagt ENORME disker, men det å partisjonere min Maxtor 250 gig gjorde at den plutselig dukket opp. Det gjorde den ikke før.

Endret av torbx
Lenke til kommentar

 

Ellers kan jeg konstatere at min eksterne maxtor harddisk fremdeles ikke virker, så her blir det nok retur til komplett nok en gang.

 

Bør jeg kreve å få ett annet merke enn maxtor denne gang?

Hva anbefaler dere isåfall? Lacie?

Hey!

 

Jeg har også en ekstern Maxtor. Den er på 250 gig, men jeg måtte splitte den opp i flere deler, fordi OS X ikke støtter disker større enn så og så mye, husker ikke hva.

 

Dette gjorde jeg på en windowsmaskin med et program som het magic partitioning, eller noe sånt.

 

 

EDIT: OSX støtter selvsagt ENORME disker, men det å partisjonere min Maxtor 250 gig gjorde at den plutselig dukket opp. Det gjorde den ikke før.

Du kunne fint ha gjort det slik at du hadde en 250GB partisjon også. Det som er problemet med maxtor disker er at de ikke er partisjonert i det hele tatt, slik at du må lage en partisjon med et filsystem macen skjønner før den dukker opp. Problemet med en del maxtor disker er dog det at du ikke får beskjed om at det er en lesbar disk der.

 

Prøv å gå inn i diskutility du når disken er kobla til så skal du nok se at den ligger der og venter på å bli klar til en partisjonering.

Lenke til kommentar

Den dukker ikke opp i disk utillity. :(

 

Prøver jeg å åpne disk utillity mens disken er tilkoblet så henger programmet helt til jeg kobler ifra disken.

 

Samme med System Profiler dersom jeg klikker på firewire der....

 

Dette selv om jeg har oppdatert til 10.3.4

 

Det virker som om disken ikke starter sin egen boot-prosedyre godt nok...

Når jeg skrur på disken så lager den en lyd som høres helt normal ut.

Alle disker lager slik lyd når de startes tror jeg, men denne er veldig kort. Virker som at den henger seg opp....tror disken er gåen.

 

Synderen her er maxtor<->osx desverre! :mad:

Endret av MacProvoserer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...