Gå til innhold

Hvordan få av Drev-kontaktene?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Driver og skal sleave ledningene på strømforsyningen min, men sliter litt for å få av drevkontaktene. skal bruke krympestrømper og disse får jeg ikke over drevkontaktene :no:

 

må ha en tynn sylinderlignende sak som kan presse inn mothakene inne i kontakten :hmm: har drevet og prøvd meg fram med diverse penner ol. men finner ingenting som passer... noen som har noen tips?

 

mvh Doomcock

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger endel topics på det her på forumet og på bit-tech. Noen av dem har gode billedguider.Søk litt å se om du finner dem. Mye billigere enn å kjøpe ferdig vertøy. Selv bruker jeg en strippet 3,5mm monojack til molexkontakter og en bearbeidet hårnål til ATX.

Lenke til kommentar
Ligger endel topics på det her på forumet og på bit-tech. Noen av dem har gode billedguider.Søk litt å se om du finner dem. Mye billigere enn å kjøpe ferdig vertøy. Selv bruker jeg en strippet 3,5mm monojack til molexkontakter og en bearbeidet hårnål til ATX.

Kjøpte også en slik monojack på clas ohslon. Men da jeg hadde dratt ut midten av den, var det sånn plastikkbelegg på innsiden. Den gjør at sylinderen blir for smal på innsiden og jeg får ikke tredd den over. Hadde du samme problemet?

Lenke til kommentar
Kjøpte også en slik monojack på clas ohslon. Men da jeg hadde dratt ut midten av den, var det sånn plastikkbelegg på innsiden. Den gjør at sylinderen blir for smal på innsiden og jeg får ikke tredd den over. Hadde du samme problemet?

Hehe. Hadde akkurat samme problemet (kjøpte min på Clas jeg og). Ta frem bormaskinen og borr ut plasten. Bare finn riktig bor størrelse og bor fra baksiden. Der er det en forsenkning i midten som gjør jobben lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...