Gå til innhold

Striper på film.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om du har eksportert filmen i feil. Er filmen fra et DV-kamera er riktig valg på de fleste DV-kameraer "Lower Field" Det finne også i Premiere noe som heter "flicker removal" og "always de-interlace".

 

Litt vanskelig å svare på da du ikke sier hvordan du eksporterte videoen og hvilket program du brukte. Fra DV-kamera?

Lenke til kommentar

Det er interlace-effekten du ser. De komemr av at du ser to halvbilder overlappet.

 

Hvis du eksporterer til et format som ikke støtter interlace, så kan du med fordel bruke de-interlace.

 

Hvis du skal ha resultatet på DVD (MPEG2) eller på DV, som støtter interlace, så vil kvaliteten bli dårligere hvis du bruker de-interlace. Under redigering og visning på pc, så vil du alltid se stripene.

 

Les om mer om interlace på hhtp://www.digitalfaq.com

Lenke til kommentar

Takk.. Skal få prøvd ut dette for å se om det hjelper. Har dette også noe med et annet problem jeg har fått. Når jeg filmer med høy lukkerhastighet ser det ut til at alle bildene blir eksponert to ganger i hver "frame".. Hvorfor det? Har det noe med eksporteringen jeg velger å gjøre?

 

--jola--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...