Gå til innhold

Får ikke stille FSB høyere...?


Anbefalte innlegg

Har klokket min AMD Athlon XP 2600+ Barton (låst) til 2200mhz. 11,5x191....men hvis jeg nå skal stille den høyere så blir den ikke med på det. Den stiller FSB'en bare automatisk tilbake og gjør at jeg bare har 1115 mhz. Jeg har stillt opp volten men ingenting hjelper...enten stiller den FSB'en bare tilbake eller så får jeg bluescreen i oppstart. Kan noen hjelpe meg? :ermm:

 

HK : Abit NF7-S v.2.0

CPU : AMD Athlon XP 2600+ Barton (låst)

 

Har nylig flashet biosen....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tuller du eller, rockhard? FSB har lite med låste multipliere å gjøre. Enig, det høres ut som det som skjer når man prøver å stille en låst multiplier, men han sa at det skjedde når han skulle stille FSB.

 

Til trådstarter: Det ER virkelig FSB du snakker om, vel? Høres ut som et problem forårsaket av at multiplieren er låst.

Lenke til kommentar
Tuller du eller, rockhard? FSB har lite med låste multipliere å gjøre. Enig, det høres ut som det som skjer når man prøver å stille en låst multiplier, men han sa at det skjedde når han skulle stille FSB.

 

Til trådstarter: Det ER virkelig FSB du snakker om, vel? Høres ut som et problem forårsaket av at multiplieren er låst.

det er muligens jeg har blingsa litt her...

 

Waffen:ikke rør multiplier.juster bare FSB og volt etter behov.

Du beskriver selv at den er låst,da virker ikke multiplier.

Men det er litt merkelig at alt går tilbake eller til bluescreen

etter litt overklokking.Dette kommer jo an på åssen ram du kjører på!

Lenke til kommentar

pc 2700 er det som ødelegger for deg, de er bare beregna for 333mhz og vil ikke klokke noe høyere enn 191 (382), i alle fall ikke uten mer volt, det kan du øke i bios dersom du ikke var klar over det allerede da

 

skaff deg en pc3200 brikke til av samme type som du har så skal du se at det løsner litt, men jeg tror ikke cpu vil å veldig mye høyere uansett, så det er opptil deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...