Gå til innhold

astabil vippe?


Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg har behov for å kunne lage en sak som kan tenne en vanlig tennplugg til et propanvarmeapparat i båt ved hjelp av en vanlig coil i meget rask rekkefølge slik at gnisten blir nesten som en lysbuei ca 5 sekunder . kanskje ved hjelp av en astabil vippe hver gang denne unit får 12volt like spenning.??
Og denne må kunne klare dette flere hundre ganger i løpet av et døgn uten å gå varm eller eller at vippa brenner opp.
kan noen lage en slik tegning eller sak for meg?Helst med navn på komponentene og hvor jeg får tak i dette .
Jeg kan betale for den hvis noen kan lage den for meg.

Takker for hjelp.
Nu må jeg bare finne noen som kan lage denne til meg etter at jeg har kommet hjem ifra havet om 6 uker. Endret av ergoscan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde ikke bli så vanskelig å lage.

 

Her har du ihverfall noe å gå ut i fra;

 

http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/5322/coildrv.htm

 

Så kan du lage en monostabil multivibrator med en annen 555 (se databladet for ideer) med utgangen koplet til pin 4 på 555en i coildriveren på den siden jeg postet.

 

Hvis dette virker uklart kan jeg tegne skjema for deg, men jeg har ikke tid akkurat nå.

Lenke til kommentar

Jeg bare spør her jeg:

 

Jeg har en coil og en tennplugg og 12v batteri..... Hva mer trenger jeg for å få tenplugg til å gniste og hvordan kobler jeg det?...... Det er det samme om tennpluggen går av flere ganger eller kun en gang, ettersom jeg skal ha bryter på den.......

 

Håper jeg ikke trenger stort flere deler og at det finns en enkel løsning..... har ikke godde teste meg frem enda... men får jeg ikke svar så må jeg nokk det (eller kanskje lese, må bare skaffe ny tennplugg som funker først da....)

Lenke til kommentar

http://www.geocities.com/ResearchTriangle/...s/ignition.html

 

Dette er vel så lett som det kan bli (vel, utenom bare en bryter).

 

Du kan prøve med bare en bryter i serie med coilen. Hvis du er fornøyd er det bra, hvis ikke kan du prøve den kretsen jeg postet her. Det kan være lurt å ha en kondensator i parallell med bryteren p.g.a. at det reduserer gnistring i bryteren.

 

The purpose of the condenser is to reduce arcing on the contacts of the relay, and to improve the performance of the ignition coil. If you remove the condenser, the contacts will wear away quickly, and get very hot, and the ignition coil will give off weak sparks. You can find the condenser at just about any auto parts store.

 

 

(fra siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...