Lucifer 666 Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Har satt opp en BPFTP Server. Går det ann å linke til filer på denne? Har jo sett på nettet at noen linker får en pop-up der man skriver brukernavn og passord. Det jeg tenker på er linker på hjemmesiden min med f.eks et filmklipp på 100MB. Når linken trykkes må man skrive inn br.navn og passord. Så begynner den å laste automatisk. Går dette?
Lucifer 666 Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Skrevet 22. mai 2004 Er det andre måter å gjøre dette på? Bruker home til hjemmeside.... For mange av vennene mine er helt håpløst å prøve å lære de til å koble opp med FTP. Enklere med link så jeg hadde håpet noen hadde en glup idè
sberg43 Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 (endret) Det er i utgangspunktet fullt mulig å linke til alle internettressurser. Eksemple på url for ftp: ftp://warez:[email protected]:666/video/satan.avi Forklaring: ftp:// - Protokollen som bruker warez - brukernavn illegal - passordet Lucifer.no - domenet eller ipadressen som tjenesten kjører på 666 - portnummert som tjenesten kjører på. Ftp bruker port 21 som standard. Bruker du det samme så kan portnummeret utelates fra URLen. Brukernavn og passordet kan godt fjernes også. Tar du ikke med brukernavn/passord vil de fleste klientene prøve seg med å logge inn som en anonym (anonymous) bruker. Når det feiler så får etterspørres gjerne nytt brukernavn/passord. Endret 22. mai 2004 av sberg43
josh909 Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Ikke helt on-topic, men "For mange av vennene mine er helt håpløst å prøve å lære de til å koble opp med FTP"? I så fall tror jeg det er på sin plass at de lærer litt, før alle her i verden blir passive konsumenter uten noen genuin egenlæring.
Lucifer 666 Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Skrevet 22. mai 2004 Tusen takk. Servern bruker port 20 siden 21 er i bruk. Når jeg åpner linken sier den at porten er stengt av sikkerhets-grunner. Men ved 21 begynner den å søke, men finner selvsakt ikke noe. Hva kan blokke port 20 for opera?? (disabla NIS uten hell)
Lucifer 666 Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Skrevet 22. mai 2004 Ikke helt on-topic, men "For mange av vennene mine er helt håpløst å prøve å lære de til å koble opp med FTP"? I så fall tror jeg det er på sin plass at de lærer litt, før alle her i verden blir passive konsumenter uten noen genuin egenlæring. Nokså håpløst å prøve å lære noe til noen som er totalt uintresert. Jeg vet selv hvor gørr det er å prøve å sette seg inn i noe man ikke intreserer seg for i det hele tatt. Men dette er først å fremst for min egen del at jeg vil finne ut åssen det funker...
sberg43 Skrevet 22. mai 2004 Skrevet 22. mai 2004 Tusen takk. Servern bruker port 20 siden 21 er i bruk. Når jeg åpner linken sier den at porten er stengt av sikkerhets-grunner. Men ved 21 begynner den å søke, men finner selvsakt ikke noe. Hva kan blokke port 20 for opera?? (disabla NIS uten hell) Det er tydligvis en sperre i Opera. Ikke så mye man kan gjøre med det. Forslag: bruk en annen port. Helst fra 1024 og oppover. 0-1023 er "kjendisene" i internett-sammenheng. Se http://www.iana.org/assignments/port-numbers.
Lucifer 666 Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Skrevet 22. mai 2004 FLAUT Det funker nå... Glemte et tall i adressen Men uansett Tusen takk for hjelpa!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå