Vu-caN Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Driver og klokker litt med maskina mi nå, og hittil sitter jeg med en 2,4ghz noorthwood, som jeg har veldig lyst til å få over 3ghz+. mine specs: p4 2,4ghz noorthwood m/Zalman 700acu p4c800 asus deluxe hk dårlig ram, dualchannel powercolor 9800pro Jeg investerte i en god vifte(zalman 7000acu) for å kunne klokke litt ekstra opp. Men når jeg klokker den opp til 3ghz blir den ustabil. Temperaturen er fin (40C), og corevolt ligger på 1.55. Med ustabil mener jeg at f.eks programmet plutselig lukker seg igjen, maskinen plutselig rebooter. Hjelper det her å stille opp volten ytterligere? eller må jeg bare bite i det sure eplet og klokke ned til 2,9ghz etter stabilitet igjen?
Diablito2k Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 tror det kan være ramen som hindrer deg, du kan jo prøve å sette opp volten på rammen litt og se om det gir noe resultater. eller kjøpe deg bedre ram
Vu-caN Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 har èn 512brikke som er merke, og èn 512ikkemerke. Jeg kunne jo prøve å ta ut den som var dårligst av dem(ikkemerke-brikken) og sjekke om det fortsatt vil dukke opp feil etter å ha stilt bittelitt på volten. Men hadde håpet å slippe ekstra utgifter i ny ram. Da kunne jeg likegodt kjøpt ny cpu.
Kozesmurf Skrevet 23. mai 2004 Skrevet 23. mai 2004 Ville nå mene at ved overklokking bør en sette opp Vcore for stabilitet. Det problemet du nevner er typisk når Vcore ikke er tilstrekkelig.
Vu-caN Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Skrevet 24. mai 2004 Har bare endret Vcore til 1,55 og jeg merket ingen forskjell fra 1.5 til 1.55 ... Jeg kan jo gå høyere, men merket ikke at det ble noe mer stabilt. Men må prøve å finne ut hvordan jeg klokker opp rammen... Har ikke orket å sette meg inn i det enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå