^trigger Skrevet 9. april 2002 Skrevet 9. april 2002 Sliter voldsomt med et oppstartshel.... uten like. Forsøkte å innstallere norton systemworks 2002. Det var bare det at det var noe feil i pakken som inneholdt dette, så alt gikk rett vest. Ved forsøk på oppstart låste maskina seg. Gikk da inn i sikkermodus med kun cmd, og slettet filene angående nort.syst.works der. Tenkte som så at win2k ville avbryte forsøk på installasjon når den ikke fant filene. Men den gang ei.... :sad: Nå forsøker win2k å installere systemworks ved oppstart, finner ikke filene, for så å kortslutte/restarte.... hehe... :smile: Det jeg trenger nå er å finne ut hvor i all verden informasjonen angående hva som skal startes opp ligger hen... Har sjekket i c:documents and settingsall usersprogrammeroppstart... men feilen forblir. Jeg rekker knapt noen ting før maskina kortslutter dersom jeg ikke kjører sikkermodus med kun cmd.. så evt løsninger ellers bør være korte.... :smile:
BBC Skrevet 9. april 2002 Skrevet 9. april 2002 Start i sikkerhetsmodus. Kjør regedit. Søk etter "runonce" (evt. "run") og se om du finner noe. Tror også Norton har ett eget program for å slette fullstendig alle filer som tilhører Norton-programmer (men om de fjerner mislykkede innstallasjoner er uvisst).
bihelland Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 Prøv Start - Kjør - msconfig Dette er et utility som ligger med windows der du kan se alle programmer som startes i oppstarten (også de som ligger i registry'en)
^trigger Skrevet 10. april 2002 Forfatter Skrevet 10. april 2002 Problemet er bare at uansett så vil jeg ikke rekke å få startet msconfig, dersom den eksisterer i win2k.. Det skulle ikke eksistere programmer, som jeg kan ha på en diskett, som fikser registeret selv? Det må forsåvidt også støtte raid + max uflaks :/ hehe... :>
^trigger Skrevet 10. april 2002 Forfatter Skrevet 10. april 2002 Joda, jeg får startet der hvis jeg velger å starte kun med kommandolinjen.... Så det jeg tenkte var å gå inn der, finne ut hvor oppstart av div. programmer ligger hen, for så rett og slett fjerne "installer norton systemworks".... men jeg finner jo ikke ut hvor dette ligger hen...
BBC Skrevet 10. april 2002 Skrevet 10. april 2002 [*] HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunonce [*] HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionRunOnce [*] HKEY_USERS.DEFAULTSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunonce [*] HKEY_USERSS-1-5-21-1343024091-1960408961-1417001333-1000SoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunonce
^trigger Skrevet 10. april 2002 Forfatter Skrevet 10. april 2002 hehe.... Skal forsøke den der... Vil jeg ha tillatelse til dette via sikkermodus med bare kommandolinje? Jeg har nemlig ikke rec-console innlagt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå