Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med å koble 2 data med krysset kabel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en bærbar og en stasjonær PC. Kjøpte en ny HD til den bærbare og tenkte å overføre/kopiere den gamle HD på den nye. Fremgangsmåten var å bruke Northon Ghost for å lage en backup av gamle HD, lagre den på den gamle HD og deretter ved hjelp av krysset kabel overføre den til den stasjonære PC.

Nå dukker opp problemet med at jeg ikke får kopiere noe filer fra bærbare til stasjonær :no: , andre veien går det fint.

Hvordan kan jeg fikse det? er det noen som kan hjelpe meg? :cry:

Takker

Staljin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Nei det er ingen firewall. Prøvde også med å sette in den nye HD på den bærbare og instalere WinXP, men det hjalp ikke. Nøyaktig samme problem.

Staljin

Skrevet

Skal du ghoste via nettverk? Da må du ha en bootdisk med drivere for nettverkskortet for å få det til å funke. Mener det finnes en funksjon i Ghost for å distribuere image.

Forstår jeg deg rett?

Skrevet (endret)

Hei,

Har tenkt på den, men jeg vet ikke hvor jeg skal finne en DOS netverksdriver for nForce 2 ethernet. Har du noe tips?

For å si det enkelt, jeg har lyst å overføre Ghost backup fil fra den bærbare til den stasjonær PC.

Begge maskiner "ser hverandre", det er bare når filoverføring begynner fra bærbar til den stasjonær PC at jeg får beskje etter 2 min:

" Den eksisterende filnavn eksisterer ikke lengre" eller noe sånt, husker ikke helt.

Takker.

Staljin

Endret av staljin
Skrevet

Skjønner ikke helt dette.

Har du installert Windows på den bærbare?

Prøver du å ghoste mens den er inne i Windows?

Dersom du har Windows på den bærbare er det vel bare å legge inn alle drivere og så kopiere over de filene du trenger uten å bruke Ghost?

Skrevet (endret)

Hei,

Glem Northon Ghost. Jeg vil overføre en fil på 2GB fra bærbar datamaskin til stasjonær datamaskin.

Hvordan gjør jeg det ved hjelp av krysset TP kabel.

La meg si det slik. Har 2HD til bærbar. En gammel HD på 20GB og en ny på 60GB. Det jeg vil er å KLONE den gamle HD på den nye HD. Bærbar har plass til kun 1 HD, derfor må jeg kopiere GHOST image fil (av den 20GBHD) til den stasjonære PC for så å overføre den tilbake til den nye (60GB HD).

Staljin

Endret av staljin
Skrevet (endret)

Ser ut som et rettighets problem, del hele hardisken din evnt c$ og lag en bruker med alle rettigheter som du legger til i den nye sharing polycien og security (høyreklikk på mappen - properties). Log desktppen din med denne brukeren neste gang du prøver.

Bruker du xp kan du hende du må legge til en snap in, si i fra om du trenger mer hjelp.

Endret av simalarion
Skrevet (endret)

Bar gjør som jeg foreslår og gi fullstendige rettigheter på sharingen + security (legg til din administrator som du bruker å logge deg på med), bruker du xp må du legget til en snap inn. start - run - mmc - add snapp inn så legger du til computer managment og user and groups - save as - desktop. Så stiller du på sharing rettigheter å policy for deling av filer.

rimelig sikker på at dette er problemet ditt. Du har nevnt at du ikke har firewallen på, firewall stopper også denne tjenensten. Grunnen til at de har gjemt disse funksjonene i xp er for å øke sikkerheten slik at folk ikke skall kunne laste ned fra pcen din. Xp har default veldig strenge regler for dette.

ps: nevner at jeg har hjelpt veldig mange som lurer på akkurat det samme, med den samme feilmeldingen, da har dette løst det. Kreves heller ingen instalasjon + veldig lav risiko så det er bare å prøve.

Nevner også at brukeren må ha et gyldig "nett" passord (dette er med 2003 server, tror det er med xp også om jeg husker riktig), det vil si Store små bokstaver + tall\nummer

Endret av simalarion
Skrevet

Hei,

Nei. får det ikke til uansett hva jeg gjør. Merkelig, fra den stasjonære PC kan jeg slette filer på den bærbasre, men å overføre filer til stasjonær, kan jeg fortsatt ikke.

Noen ideer?

Takker.

Staljin

Skrevet

Har slått av enkel fildeling?

Og gitt "Alle" alle rettigheter på maskinen?

Gå også på "Sikkerhet" Legg til "Alle" som bruker og huk av for "Tilat" på alt.

Dette skulle fungere.

Skrevet

Sett kabelen inn i begge maskinene. Sett to faste IP adresser, der begge er på samme nett, f.eks. 10.0.0.1 og 10.0.0.2 . så går du på kjør/run og skirver \\maskinavn\c$ Maskinnavn er navnet på den maskinen du skal koble deg til.

eventuelt kan du bruke net use, f.eks. c:\net use IP\c$ /username:username

For å finne mer om net use skriv net use /?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...