Gå til innhold

Noe som kan tilsvare en Sony VAIO


Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny på forumet og trenger litt hjelp.

 

Jeg skal kjøpe meg en ny bærbar pc og går meg helt vill i alle tilbudene som finnes i diverse nettbutikker eller på elkjøp !

 

Dette er viktig for meg:

 

Skjerm: Jeg redigerer video og bilder i stor oppløsning og ønsker minst 1600 x 1200. Trenger i utgangspunktet ikke widescreen da plassmangel på skjermen stort sett er i høyden.

 

Trødløst: Misliker å kjøpe mange eksterne enheter. Vil helst ha integrert WiFi, integrert bluetooth, DVD brenner og CD brenner

 

Design og størrelse: Okei, stor skjerm tar stor plass, men laptopen må ikke være for tykk. Ellers er bra design et pluss

 

Har kikket på en SONY: Sony

 

Men kjenner dere til noen andre gode forslag som kan tilsvare denne hadde jeg blitt veldig glad for svar. Har forsøkt å konfigurere via Dell, men liker ikke deres design og størrelse

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må du ikke opp i ca 30 000 for å få en skikkelig bra bærbar maskin. Ser du kan kjøpe diverse "billig-merker" f.eks whitebox til rimeligere priser, men er ikke sikker på om jeg ønsker å gå for en Rema 1000 løsning. IBM en ser bra ut den, men jeg mistenker at 1600 x 1200 blir litt smått på en 15"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
IBM t42p

 

1600*1200 skjerm

1gb ram

dvd brenner

ATI Mobility FIREGL T2

5-6 t batteritid

2,6kg

Definitivt. Det råeste av det råe.

Lenke til kommentar

HP NW8000.

HP

Finnes feks. her: Ndsdirekte

Den skulle være midt i blinken for ditt bruk, og er mye rimeligere enn IBM T42P.

 

Her er et annet alternativ:

IBM R50P, (som er noe rimeligere enn IBM T42P)

IBM

 

Ellers se webshopguiden hos Hardware

:)

Redigert pga problemer med linkene. Tok vekk søk hos Kelkoo da disse kun gir mpx el. xd. Anbefaler søket på webshopguiden og gå gjennom de forskjellige.

! :)

Endret av brainware
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som nevner Alienwares Area51m?

 

Er selv i planleggingsfasen av å investere i laptop. Har et tilbud om å kjøpe en 17" powerbook gjennom jobben for 18 000, men tenkte: "hvorfor ikke investere i en wintel-maskin isteden?" Så etter litt søk og anbefalinger rundt omkring, har jeg funnet de fantastiske Alienware-maskinene.

 

Er det en spesiell grunn til at de er vanskelige å få tak i her i Norge? Ingen importør? Que?

 

Hilsen Ibsen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Hvorfor er det ingen som nevner Alienwares Area51m?

 

Er selv i planleggingsfasen av å investere i laptop. Har et tilbud om å kjøpe en 17" powerbook gjennom jobben for 18 000, men tenkte: "hvorfor ikke investere i en wintel-maskin isteden?" Så etter litt søk og anbefalinger rundt omkring, har jeg funnet de fantastiske Alienware-maskinene.

 

Er det en spesiell grunn til at de er vanskelige å få tak i her i Norge? Ingen importør? Que?

 

Hilsen Ibsen.

2201906[/snapback]

 

 

 

Så barnslig design...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...