na1t Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 køpte en Athlon XP 1700 + igår(på komplett). etter å ha montert alt, bootet jeg opp og konstanterte at biosen min(HK = Asus A7V133-C) hadde funnet en "athlon h-series" på 1100 Mhz. Problemet var ikke klokkefrekvensen, som jeg fikset ved å sette opp FSB til 266. Men lurer bare på hvorfor d står at jeg har en "Athlon h-series" og ikke Athlon XP? -har jeg fått en Athlon MP istede??! var d jeg fikk som svar da jeg søkte på "athlon h-series" på google.. na1t
khosethl Skrevet 4. november 2001 Skrevet 4. november 2001 Default multi på xp 1700 er som du nevner 11, grunnen til at ditt HK kjenner igjen cpu som H Serie aner jeg ikke, men det er en kjensgjerning at flere at de første XP i utgangpunktet er MP CPU'er på mitt HK dukker mine to XP1700+ opp som MP1700+.
Kamerat Skrevet 4. november 2001 Skrevet 4. november 2001 På mitt hovedkort (EPoX EP-8KHA+) var det faktisk motsatt, den gjennkjente min Athlon MP 1,2GHz som Athlon XP. Dette har blitt fikset i nyere BIOS og nå blir min MP @ 1,67GHz gjennkjent som AMD Athlon MP 2000+ :smile: Til na1t: du kan prøve å oppdatere biosen for at prosessoren din skal bli gjennkjent riktig. [ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2001-11-04 16:50 ]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå