Gå til innhold

En rar sak med en 1,8ghz p4!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig klokket min P4 1,8ghz til 2,0ghz. Det rare er at temperaturforandringene er så å si ikke-eksisterende(!).. Riktig nok har jeg stilt opp turtallet på cpu viften, og kabinettviften, men ikke så dramatisk mye, ca 10%!

Er det endringen på turtallet som senker tempen så drastisk?

På full load med cpu heater (følger med motherboard monitor) i ca 20-30 min, er temperaturen 55-56 grader på cpu.

Grunnen til at jeg postet dette er at jeg har strevd med å klokke maskinen, siden BIOS ikke støtter overklokking.

jeg fikk klokket cpu med speedfan, og stilte og opp vifteturtallet der.

Programmet anbefales på det sterkeste!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget var ikke å overklokke så utrolig mye, men å overklokke på et hovedkort som ikke hadde overklokking på bios.

PS, arnosmith, og jan.ata, når cpu ligger på ca 60grader på max load

"u-overklokket", så sier det seg selv at det er idioti å klokke stort mye mer.

Dessuten så var målet bare å klokke litt, for å sjekke om temperaturene forandret seg spesielt, men det gjorde de ikke. Og jeg skal ikke ha ny cpu vifte (blakk)!

:p

Skrevet

ok, hvis du har et hovedkort uten noen som helst støtte for overklokking, er det idioti å klokke det kun 200Mhz, og samtidig risikere å ødelegge hele driten! du har jo ingenting å vinne på dette!

Skrevet

Hovedkortet støtter overklokking siden han kan overklokke ved hjelp av SpeedFan, det er software som ikke gir mulighet for det.

Arronax: Fint du fikk til å overklokke, håper du fortsetter å klokke den opp når du får din nye vifte :thumbup:

Skrevet
Hovedkortet støtter overklokking siden han kan overklokke ved hjelp av SpeedFan, det er software som ikke gir mulighet for det.

Arronax: Fint du fikk til å overklokke, håper du fortsetter å klokke den opp når du får din nye vifte :thumbup:

Det er sånne folk jeg liker å snakke med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...