Gå til innhold

Asus P4S333


ascii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et slik fra PS for ca 1 mnd siden. Fungere meget bra. Har en P4 på 1,8 ghz som jeg kjører på 1975 uten problemer. Bruker en Zalman 6500 alu. Cpu 40 grader og HK 35 grader.

 

Begrensningene så langt har vært nå buss-hastighet nærmer seg 110 mhz, da blir grafikkortet ustabilt.

G-force 3 TI200

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sjarken på 2002-04-09 08:45 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: sjarken på 2002-04-09 08:45 ]

Lenke til kommentar

Nei ikke på nåværende tidspunkt. Jeg er jo noe urutinert med overklokking. Det kan hende det er noe å hente på grafikkortet utenom. HK kan ikke låse bus-hastigheten på en frekvens. Det er forhåndssatte kombinasjoner i bios som f.eks. 100/33, 100/34, 101/34 osv.

 

mvh sjarken

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 08:43, sjarken skrev:

Begrensningene så langt har vært nå buss-hastighet nærmer seg 110 mhz, da blir grafikkortet ustabilt.

G-force 3 TI200



 

Det er tvilsomt at dette stemmer. Nvidia skjemkortene er blant de som tåler høyest hastighet på AGP porten. Når du kjøre 110MHz FSB, så er ikke AGP på mer enn 73MHz. Denne AGP hastigheten fungerer problemfritt på skjermkortet ditt.

 

Jeg er temmelig sikker på at det som stopper deg er Prosessor eller minne. Dersom det er den nye Northwood prosessoren du har, som jeg håper du skaffet deg, så er det tvilsomt at denne stopper på denne hastigheten.

 

Da står vi igjen med minnet. Dersom du har PC2700 minne og har valgt at minnet skal svive på 166MHz når systemet kjører på standardhastighet, er det mest sannsynlig her problemet ligger. Minnet sviver da med en hastighet tilsvarende 5/3 av FSB hastigheten. 100MHz*5/3=166MHz.

Når du nå øker FSB til 110MHz blir regnestykket slik: 110MHz*5/3=183MHz

Dette er godt over det minnet er spesifisert for. Måten du kan løse dette på er å øke spenningen på minnet, eller sette ned minnehastigheten, til f.eks. 4/3. (Dersom du har PC2100 kan du sette hastigheten ned til 1/1)

 

Asus P4S333 er absolutt et bra hovedkort. Vi har kjørt dette kortet problemfritt på 150MHz FSB, noe som resulterte i at vår 1.6GHz NW prosessor svev på 2.4GHz. Nå er foresten det "nye" kortet basert på SIS645DX brikkesettet like rundt hjørnet, og er allerede på listene på komplett.no. Dersom du ikke skal handle før om et par uker, er dette et kort du kan vurdere.

 

 

_________________

 

Byggeren

slapps.com

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-09 10:15 ]

Lenke til kommentar

Jeg ser at det finnes flere versioner av kortet , 2 av dem selges på psdata.

Hvilket burde jeg kjøpe ?

Visst jeg klokker md hvoedkortet som har integrert skjermkort , vil det da funke bra , eller vil det ha problemer?

 

mvh Kristian Grimsby :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...