Gå til innhold

Spørsmål ang. PowerBook


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe meg PowerBook og lurer på en del ting:

 

Hvilke DVD formater er SuperDrive kompatibel med? Både + og -? (lesing og brenning)

Hvilket merke er det på RAMen som står i ved kjøp?

Hvilket merke er det på HDen som står i ved kjøp?

Er det noen som har link(er) til gode benchmarks på PBer? (Helst mot noen PCer, og helst litt mer dyptgravende tester enn "hvor mye raskere starter Excel og Photoshop på en mac")

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Skal kjøpe meg PowerBook og lurer på en del ting:

 

Hvilke DVD formater er SuperDrive kompatibel med? Både + og -? (lesing og brenning)

Hvilket merke er det på RAMen som står i ved kjøp?

Hvilket merke er det på HDen som står i ved kjøp?

Er det noen som har link(er) til gode benchmarks på PBer? (Helst mot noen PCer, og helst litt mer dyptgravende tester enn "hvor mye raskere starter Excel og Photoshop på en mac")

 

Takker for svar:)

Testa en ny iBook G4 1 GHz i går og den starta Word og Exel raskere enn hva min 2.8GHz Windowsmaksin gjör.

Når det gjelder Photoshop så er det så og si identiskt. Photoshop CS funker derimot bedre i OSX enn i Windows. Photoshop 7 funker bedre i Windows.

 

Firmwaren i powerbook ble vel oppdatert for en stund siden så det skulle stötte både + og -. Er ikke helt sikkert på dette, men tror det var sånn.

 

HD har Apple stort sett benyttet seg av Western Digital og Hitatchi, vet ikke hvilken de har i PowerBooken. Om du vil ha 4200 eller 5400 rpm kan du velge selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...