Gå til innhold

Asono DVDX70 og aspect ratio.


Anbefalte innlegg

Apropos Asono DVDX70, det jeg lurer litt på er hvorfor blir divx filmer i feil aspect ratio på et widescreen tv, vanlig DVD filmer blir det riktige proporsjoner når man velger Wide på setup menyen, men dette gjør ikke utslag på divx/xvid filmer. Er det fordi de mangler en slags "digital informasjon" som sier hvor spilleren skal kutte og strekke bildet riktig??

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er også meget fornøyd ellers, og på sony widescreen bruker jeg da "smart" modus som gjør at det ser litt mer normalt ut, men det er litt irriterendes fordet, ser kansje litt bedre ut når den får støtte for subtitles som kan fylle det tomme sorte feltet.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at jeg legger merke til at det ikke blir helt bra, men tenker jeg ikke noe på det, legger jeg ikke merke til det etter 5 sekunder heller. :p

 

Har ikke prøvd med subtitles, men det kommer nok en dag det også..

 

Noen som har hørt om det skal komme firmware-oppgradering til spilleren snart?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Trodde alle nye tv'er av litt nyere dato gjorde dette jeg..?

Joda, de gjør vel kanskje det....

 

Det som er fint med philips er at de gjør det automatisk, samt at de dobler antall linjer på det utstrekte bilde (widescreen pluss) -> ingen nedsatt kvalitet på bildet, selvom det er strukket helt ut...

 

Tror ikke alle gjør nyere tv'er gjør det....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sony gjør iallfall ikke det, de har bare "smart" modus. Og det hjelper ikke veldig mye vis man skal se en divx film i skikkelig bredt format, da blir det som en lang filmstripe på skjermen med mennesker som ser presset ned.

 

Tror noen at det kommer til å bli noen nye ting i firmwaren som gjør at man kan stille på dette med aspect ratio på divx filmer. Det burde vært selvsagt fra før men.

Lenke til kommentar

Det er lenge siden jeg har hørt noe om firmware-oppgradering, men de sier det er på vei. Noe problemer med kodingen av æ,ø og å på subtitles var vel de største. Du kan jo sende dem en mail å fortelle dine ønsker. ;)

 

Jeg har kun en divx-film den lille tv'n min ikke får vist perfekt ved hjelp av zoom, men det er ikke verdens største nedtur akkurat :p

Lenke til kommentar

jeg ble ennå mer skuffa, heldigvis er det med aspect ratio fikset, det er veldig bra, MEN etter oppgradering klarer den ikke å spole i mer en 4x alt høyere går ironisk nok bare sakte og hakkete, dessutten skjønner jeg ingen ting av dette med subtitles, jeg har det liggende som en .sub på cden med filmen, men åssen får jeg den til å spille?.

 

Jeg lukket cd-skuffen og trykket en gang for mye på play under selve oppdateringen, men det skal vel ikke ha noe å si, så lenge man ikke slår av spilleren.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg tror ikke et er *.sub files som støttes, men *.srt. Det fungerer hos meg i hvertfall. Navnet på filmen og subtitle fil må være den samme. Mitt problem er at det er microskopisk størelse på skrift som blir vist på skjermen.

 

Det er dårlig av Asono at det ikke finns mer info om FW. De burde ha laget en *.PDF fil mer litt info. Her kan man se at folk ikke vet hvilket subtitle format er det som støttes av den nye FW.

 

En ting til er det mulig å fikse på tekst størelsen? Er det FW/DVD player som har skylda eller har det noe med subtitile fil å gjøre, i så fall hvordan fikser jeg det?

 

Takker

 

Staljin

 

EDIT: Skrivefeil :whistle:

Endret av staljin
Lenke til kommentar
jeg ble ennå mer skuffa, heldigvis er det med aspect ratio fikset, det er veldig bra, MEN  etter oppgradering klarer den ikke å spole i mer en 4x alt høyere går ironisk nok bare sakte og hakkete, dessutten skjønner jeg ingen ting av dette med subtitles, jeg har det liggende som en .sub på cden med filmen, men åssen får jeg den til å spille?.

 

Jeg lukket cd-skuffen og trykket en gang for mye på play under selve oppdateringen, men det skal vel ikke ha noe å si, så lenge man ikke slår av spilleren.

Det ser ut til at den ikke støtter .sub nei. Men du kan jo konvertere til .srt ved hjelp av f.eks Subtitle Workshop. ;)

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg tror ikke et er *.sub files som støttes, men *.srt. Det fungerer hos meg i hvertfall. Navnet på filmen og subtitle fil må være den samme. Mitt problem er at det er microskopisk størelse på skrift som blir vist på skjermen.

 

Det er dårlig av Asono at det ikke finns mer info om FW. De burde ha laget en *.PDF fil mer litt info. Her kan man se at folk ikke vet hvilket subtitle format er det som støttes av den nye FW.

 

En ting til er det mulig å fikse på tekst størelsen? Er det FW/DVD player som har skylda eller har det noe med subtitile fil å gjøre, i så fall hvordan fikser jeg det?

 

Takker

 

Staljin

 

EDIT: Skrivefeil :whistle:

Teksten kunne godt ha vært noe større ja men tror ikke det er mulig å få gjort noe med det. Dette ligger nok i firmwaren på spillern.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Har nettop prøvd å oppdatere firmwaren på asono spilleren,det gikk rett vest for å si det mildt.

Det som skjer når jeg slår på spilleren er absolutt ingenting.

Ikke engang displayet fungerer... :thumbdown:

Har tatt kontakt med Asono ang det lille(STORE)problemet mitt,problemet skyldes antageligvis feilflash :cry:

Og når man oppdaterer firmwaren så dekker ikke garantien dette...SELFØLGELIG :no:

Well kan vel antagelig bare kysse spilleren Bye Bye...

Håper at det finnes noen der ute som kan noen triks eller vet hvordan man restarter maskinen.Reset funksjon.

Asono sier at de jobber med saken....skal vistnok finnes en sånn funksjon på spilleren..og at den skal komme på siden deres i løpet av uken.

Venter i spenning...litt kjipt at en 1uke gammel dvd spiller tar kvelden..

 

 

Håper det er noen der ute som har en løsning på dette ,og vil dele den med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...