Gå til innhold

Nye hodetelefoner


Anbefalte innlegg

Skal ha meg noen hodetelefoner, men er ikke helt sikre på hvem jeg skal ha meg. Har snus litt på Koss UR40, men de har altfor kort kabel + at den gir for mye lyd fra seg for de som ikke hører på. Liker designet til Koss URxx serien, og jeg mener at design e viktig når du skal ha hodetelefoner. Senheiser virker også ganske lovende, og de ser ganske proffesjonelle ut. Vil bruke hodetelefonene til å høre på sanger på discmannen, spille og annet vanlig på pcen når jeg ikke vil ha på lyd. Er villig til å bruke opp til 1000kr, og kanskje litt over. Har også veldig lyst på et trådløs sett, men vil de virke på discman eller må jeg dra med meg basestasjonen da hele veien?

 

Hittil så ligger valget mitt på Senheiser RS 45. Noen som vet noen er bedre?

 

Speak now, or forever hold your peace!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg annbefale Grado SR60. De er lettdrevne så du slipper hodetelefonforsterker og har fantastisk lyd.

 

Les review'ene du finner link til HER og du vil ikke finne annet en skryt, skryt og mere skryt. Har hatt et par selv, men dessverre mista dem. Har Koss UR40 nå, og det er så dårlig i forhold at jeg gidder ikke høre på dem en gang. Uengasjerende bass som er fast som gjørme, og ikke veldig overbevisende ellers heller... Skal kjøpe meg nye SR60 så snart som mulig!

 

edit: Og i tillfelle du var usikker på ordentlig; selvsagt funker ikke bærbare uten basestasjonen i nærheten...

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

SR 60 og 125 gir bedre lyd for pengene enn stort sett samtlige andre merker på markedet. Det fordi Grado driter en lang marsj i å bruke en masse penger på designen; De er utelukkende interessert i å gi lytteren best mulig lyd overhodet. Jeg har lest både historien om Grado og en del tester, og fått lytte på et par SR 125 i ro og mak ved fler anledninger - og som en bekjent sa:

 

Mine drømmehodetelefoner er en kombinasjon av Portapro for den fete bassen, og SR 125 for den utrolige detaljrikdommen

 

Når det er sagt, har SR 125 en virkelig god bassgjengivelse som trøkker nesten like bra som Portapro. Det er ikke den minste tvil hva jeg har lyst på neste gang jeg skal handle hodetelefoner: Grado SR 125.

 

De koster så mye mindre i utlandet at jeg vil vurdere å kjøpe dem derfra, eventuelt spørre en kamerat som skal f.eks. til London å kjøpe dem for meg der (mye billigere enn i norge).

 

Jeg tror på de som sier SR 60 er omtrent like bra som 125, dog. Men om du er mest interessert i utseende, mister du mange gode valg. Jeg vil påstå det handler om prioriteringer.

Lenke til kommentar

Sitat fra www.headphone.com:

"The best all-around headphones for a portable player are clearly the Grado SR60 ($69). These headphones are truly outstanding in their class, and though they're a bit on the ugly side your ears will love you for your willingness to shell out a few more bucks. There simply isn't a better sounding headphone for portable use under $100. (We think the more expensive Grado SR80s and Sennheiser 497s need headphone amps to outperform the SR60 in a portable application.)"

 

Mao; om du skal bruke det til bærbart utstyr er det liten vits å betale mer for SR80 ettersom de trenger en god forsterker for å yte sitt beste.

Lenke til kommentar

Det kan by på problemer å kjøpe fra utlandet... Jfr: Grado's holdning til dette:

 

Note to International Customers: Grado Labs has asked us to respect their distributor and dealer territories and decline all orders from these countries (bl.a.Norge) . We don't like it one bit, but we will comply with this policy and restrict shipments to the countries mentioned. Please address all dealer location requests, policy complaints, and infraction reports to: [email protected]

 

 

Du kan jo selvsagt reise til et annet land og kjøpe, men jeg har ingen anelse om hva de koster i andre land.

Lenke til kommentar
Det kan by på problemer å kjøpe fra utlandet... Jfr: Grado's holdning til dette:

 

Note to International Customers: Grado Labs has asked us to respect their distributor and dealer territories and decline all orders from these countries (bl.a.Norge) . We don't like it one bit, but we will comply with this policy and restrict shipments to the countries mentioned. Please address all dealer location requests, policy complaints, and infraction reports to: [email protected]

 

 

Du kan jo selvsagt reise til et annet land og kjøpe, men jeg har ingen anelse om hva de koster i andre land.

Bryter ikke det med en del frihandelsregler? EFTA elns. Trodde ikke en butikk hadde lov til å si "vi sender ikke _det_ produktet til utlandet, men vi sender alle de andre produktene våre" dette med fri flyt av varer, tjenester arbeidskraft osv... :hmm:

 

Noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Når det er sagt, har SR 125 en virkelig god bassgjengivelse som trøkker nesten like bra som Portapro. Det er ikke den minste tvil hva jeg har lyst på neste gang jeg skal handle hodetelefoner: Grado SR 125.

 

Dette er et VELDIG bra sett for å si det pent har ett sånn selv :love: Det eneste er at Grado er veldig dyrt i norge, desverre. Måtte ut med 2300 for mitt, men jeg synes det er verdt hver krone for å si det sånn...

 

Men hvis du skal bruke de til diskman så må du ha en overgang fra stor til liten jack. SR80 er de største man kan bruke uten overgang. SR60 må du vel ut en 1200-1300 kroner for og SR80 1700-1800 kr.

 

Og design er ikke det først som har stått i hode på Grado når de har laget disse, de ser litt retro ut for å si det sånn. Putene som går nesten over ørene er litt "rare" de første gangene men etter det så føles det som om de "smelter" rundt ørene på deg og har en herlig passform. Helt klart veldig digg.

Lenke til kommentar

Kunne jo også si at det andre som er litt dumt med Grado er ledningen er litt i korteste laget, så man trenger egentlig en forlenger hvis man ikke skal sitte helt oppe på forsterkern.

 

 

Så hvis det er noen som vet hvor man kan få kjøpt en kabel som holder den kvaliteten som Grado fortjener så tar jeg gjerne imot tips ;) , sitter på en relativt råtten forlengerkabel for tiden...

Lenke til kommentar

Jeg prøvde SR125 bl.a. på min Sony NET MD, og lydnivået selv på full guffe var veldig svakt. SR serien er ikke beregnet på bærbart utstyr, som jeg vet ihvertfall. Vet ikke hvor lett-drevne SR60 er i forhold på bærbart utstyr? Det ser uansett ikke særlig kult ut å drasse på en bredbåndkabel rundt nakken... :green:

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Jeg prøvde SR125 bl.a. på min Sony NET MD, og lydnivået selv på full guffe var veldig svakt. SR serien er ikke beregnet på bærbart utstyr, som jeg vet ihvertfall. Vet ikke hvor lett-drevne SR60 er i forhold på bærbart utstyr? Det ser uansett ikke særlig kult ut å drasse på en bredbåndkabel rundt nakken... :green:

SR60 funker glitrende til bærbare... Stat fra www.headphone.com:

 

"The best all-around headphones for a portable player are clearly the Grado SR60 ($69). These headphones are truly outstanding in their class, and though they're a bit on the ugly side your ears will love you for your willingness to shell out a few more bucks. There simply isn't a better sounding headphone for portable use under $100. (We think the more expensive Grado SR80s and Sennheiser 497s need headphone amps to outperform the SR60 in a portable application.) "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...