Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hey.... jeg er den lykkelige ejer af en 2,4 ghz pentium 4 med 533 fsb.

Har følgende HW:

 

asus p4c800 deluxe

Kingston HyperX pc4000 3-4-4-8

pentium 4 2,4 ghz 533

Geforce fx 5900 XT club 3d

Waterchill antarctica.

 

temps: cpu 26-32 , Chip 26-27, GFX 36-42 C.

 

jeg har problemmer med at overclocke min cpu. Når jeg rammer 2800 mhz ca. (eller 156 FSB) kan jeg ikke clocke højere, uden at maskinen er ustabil, eller ikke gidder at boote.

 

Mine ram er pc4000, ret mig hvis jeg er forkert på den, men er de ikke lavede til at køre 250 mhz?

 

min ram er sat til 4:5, mine ram er Clocket til 195 mhz, og CPU til 156 FSB.

 

på mit motherboard kan man kun vælge DDR 266, eller 333, hvis man har en 533

FSB CPU.

 

Om jeg har sat mine ram til 266, eller 333 er lige meget. jeg kan ikke få min CPU FSB over 158, uden den gidder at boote.

min CPU køre normalt 1.5 v, har prøvet at sætte den til 1,6 v, uden at min FSB kan hæves yderligere.

 

Hvis nogen her inde er lidt HC og kender en metode til at få den op at køre højere Mhz eller noget, er jeg parat til at gøre anythings. Gidder ikke til at købe en ny CPU :angry::)

 

hvis der er nogen der har forslag så smid en post.... takker mange gange på forhånd :)

 

 

btw. min CPU hedder:

 

Revision B0

stepping 4

 

 

jeg tjekker posts rimeligt tit, så hvis i har brug for flere oplysninger eller noget så bare sig til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
testa å bruke FSB mindre og MP mer?

 

Mulig det er HK't ditt som rett og slett ikke henger med.... hvis ikke kan det være dårlig sammarbeid mellom hk og ram... men ikke spør meg... jeg er ingen proff klokker. (kommer ikke langt selv, må bytte ram og hk)

Er ikke mulig og justere mutiplier på Pentium 4.

 

Asus P4C800 Deluxe skal klare 200Mhz FSB uten problemer siden den skal klare intel CPU'er med 800Mhz QPB.

 

RAM skal ikke være noe problem siden disse skal klare 250Mhz(500Mhz effektiv DDR).

 

Jeg ville ha sjekket om PCI/AGP hastighet er låst på 33/66Mhz.

Lenke til kommentar

Hehe takker mange gange :)....

 

tror måske nok jeg kan komme højere.. men gidder ikke, da performance ikke er mit prob :p (spiller CS, og trækker farcry nice nok :))

 

 

3 ghz, er noget jeg længe har sigtet efter :), CPUen blev 37 C varm efter 1 runde 3dmark 2001.. efter 40 minuters cs, blev tempen 33 C. så det er acceptabelt. :p

 

min Vcore er på 1.675, den svinger bare rimeligt meget mellem 1.7 og 1.675... det er normalt eller? (altså at den ikke er 100% stabil.)

 

well, stress tester den lidt endu, men den køre fint indtil videre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...