catoo Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Hei, Jeg har problemer med en HP OfficeJet 7140xi som står i nettverk bestående av XP Pro-klienter som kjører på en Windows Server 2003. Skriveren er installert og delt på serveren, og alle brukere bortsett fra én, har ingen problemer med å koble til denne skriveren. Meldingen som kommer lyder: "Det finnes en policy på datamaskinen, som forhindrer deg i å koble til denne utskriftskøen. Kontakt systemansvarlig." Vel, jeg er systemansvarlig, og hverken jeg eller HP har klart å finne ut av denne. Brukerens rettigheter er identiske med de andre brukernes rettigheter. Det morsomte av alt er at brukeren fint kunne skrive ut på denne for en uke siden... Skriveren har blitt slettet og lagt til. Driverne er oppdaterte. Rettighetene er sjekket og dobbelsjekket - men nei - denne feilen forsvinner ikke. Forslag?
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Har i utgangspunktet ingen gode forklaringer, men sier som "Bill" : How Group Policy Is AppliedBecause nonlocal GPOs are applied hierarchically, the user or computer's configuration is a result of the GPOs applied to its site, domain, and OU. Group policy settings are applied in the following order: Local GPO. Each Windows 2000 computer has exactly one GPO stored locally. Site GPOs. Any GPOs that have been linked to the site are applied next. GPO application is synchronous; the administrator specifies the order of GPOs linked to a site. Domain GPOs. Multiple domain-linked GPOs are applied synchronously; the administrator specifies the order of GPOs linked to a domain. OU GPOs. GPOs linked to the OU highest in the Active Directory hierarchy are applied first, followed by GPOs linked to its child OU, and so on. Finally, the GPOs linked to the OU that contains the user or computer are applied. At the level of each OU in the Active Directory hierarchy, one, many, or no GPOs can be linked. If several group policies are linked to an OU, then they are applied synchronously in an order specified by the administrator.
Coffie=JavaCode Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Jaja tror du bør alvorlig tenke på å gå over til et Linux basert system.
ZanZel Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Jaja tror du bør alvorlig tenke på å gå over til et Linux basert system. seriøst spar oss... dette hjelper ingen!!
opticus Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 (endret) http://support.microsoft.com/?kbid=319939 EDIT: gjorde ett søk på google for å finne løsningen: "xp printer policy restrictions" Endret 9. mai 2004 av opticus
ob1 Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 catoo: HVa er det som er forskjellig mellom den klienten som ikke får ta i skriveren og de andre? (ligger de i samme OU i AD osv?) Hvis du tar start -> run -> gpedit.msc så kommer du til den lokale policyen og du kan sjekke om det står noe restriksjoner der. Let godt! afseth: Burde den ikke flyttes til Windows forumet?
ronnyaa Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Er litt usikker på hvordan man skal "oversette" problemstillingen din til engelsk, men har gjort ett forsøk her På supportsidene får man stort sett 100% treff på engelsk, men norsk delen er vel noe labert utfyllt (enda en fordel med engelsk os)
opticus Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 Er litt usikker på hvordan man skal "oversette" problemstillingen din til engelsk, men har gjort ett forsøk her På supportsidene får man stort sett 100% treff på engelsk, men norsk delen er vel noe labert utfyllt (enda en fordel med engelsk os) det står jo her: http://support.microsoft.com/?kbid=319939
catoo Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Skrevet 14. mai 2004 Hei igjen, og takk for alle fornuftige svar. Det løste seg imidlertid når jeg oppdaget at maskinen i mellomtiden var installert på nytt av noen andre. Jeg logget da inn som admin, la til skriveren, logget inn som vanlig bruker, og fikk også da lagt til skriveren. Dette løste alle problemene, men hvorfor akkurat den meldingen kom, skjønner jeg fremdeles ikke. Så lenge det funker, så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå