Gå til innhold

Komplett og service


Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg mine 1 GB ram i posten fra komplett. Greit nok, men det er 5 gang jeg får rammen etter 4 returer med ram fulle av error. Denne gangen fikk jeg en flott test som var utført på EN av brikkene i windows. Har var det masse flotte tester av FPS og slikt på et grafikkort, og "math" tester på rammen, som igjen overhode ikke har noen hensikt.

 

Jeg testet igjen rammen for XX gang. Da brukte jeg ramtesteren fra http://www.memtest.org/. Dette programmet brukte jeg også på de forrige brikkene jeg returnerte. Noe jeg spesifiserte i returen.

 

I dag fant jeg bare 6302 Errors mot kompletts bekreftelse på 0 error. Dette er brikkene jeg leverte inn forrige gang, noe jeg vet da jeg noterer ned produksjonsnummeret. Så min 5 retur går rett til 6 retur. Eller skal jeg i det hele tatt bry meg om å returnere dem?

 

Det som plager meg mest er at jeg presiserer i returene at jeg vil heve kjøpet og heller betale mer for noen brikker som faktisk er fabrikksjekket for error. Dette skriver jeg på returen, får den godkjent av komplett, MEN får enda noen nye brikker med mer error. ( 3 retur ). Dette er da av samme merke som jeg returnerte.

 

I mellomtiden har jeg gått til innkjøp av 512mb ram av corsair merket, men ikke fra komplett. I denne returen som jeg gjør i dag, vil jeg bemerke dem at jeg hever kjøpet. Det er nå gått 3 måneder siden jeg kjøpte den første rammen.

 

Rammen jeg kjøpte var av typen:

 

Produktnummer: 112666

DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

Hva syntes dere jeg skal gjøre ?

Endret av tomster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har samme problemet har 2 stk Twinmos DDR-DIMM PC3200 512MB DDR

CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

og mitt problem ligger ikke i selve rammen, jeg fikk også bare feil med memtest men etter ett par Bios oppgraderinger har jeg endelig fått det til.. har hatt samme ram hele tiden, og problemet har blitt fiksa,

 

Edit : har faktsisk samme ram som du :p men mitt problem er fiksa.. får ikke errors i memtest lengre... er så glad for at jeg har live bios oppdatering.. slipper jeg å styre så mye

Endret av Lord Hell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...