|Droog| Skrevet 31. oktober 2001 Skrevet 31. oktober 2001 Har idag ei vifte fra CoolerMaster som ikke holder mål. Hvilken vifte kan dere anbefale til min AMD T-Bird 1.2GHz? (ikke overklokket)
HAG Skrevet 31. oktober 2001 Skrevet 31. oktober 2001 Taisol 760 er ganske kraftig uten ekstrem lyd og koster ikkje skjorta, kr 258,- hos Microplex og billiger andre steder.
|Droog| Skrevet 31. oktober 2001 Forfatter Skrevet 31. oktober 2001 Lurte på en liten ting til; Skal viftene være så vanskelige å få på? Klemma som skulle feste Coolermaster-vifta, var så hard at jeg slet med å få den på plass. (nei, jeg er ikke spes. sterk :smile:)
M4cr0s Skrevet 31. oktober 2001 Skrevet 31. oktober 2001 Har montert flere pc'er med coolermastere for folk & fe. De coolermasterne er rett og slett jævlige å få på..må trykke i hardeste laget rett og slett, blir jo litt nervøs av det. Hvor hardt clipset er varierer i allfall fra kjøler til kjøler. Noen merker er rett og slett "dumme"...
|Droog| Skrevet 31. oktober 2001 Forfatter Skrevet 31. oktober 2001 Må innrømme at jeg ble noe varm i toppen da jeg skulle montere dritten. Litt redd for å ta for mye i også. Men en Taisol CGK760 er altså det som anbefales for t-birden min? Må jeg ha kjølepasta på da? (har ikke det nå heller) Og er denne pastaen vanskelig å påføre, eller er det bare å smøre på ett godt lag? mvh. |Droog|
HAG Skrevet 31. oktober 2001 Skrevet 31. oktober 2001 Det er termisk lim på Taisolen fra Microplex, var på min i mai. Eg fjernet den og la på ett TYNT lag Artic silverII, gir enklere demontering. "Limet"/pastaen kan vist sitte litt ved demontering og må skiftes før ny montering. Pastaen skal vist ha høg temp.(rundt 60 grader) for å "glatte seg ut" mellom kjøler og CPU. Overklokking.no hadde en test i mai på denne gå inn der og se på detaljene bl.a. klipset som sitter på 3 "tagger" på socket'en på hver side.Bedre fordeling av kreftene enn normale klips.
enmannen Skrevet 1. november 2001 Skrevet 1. november 2001 Fjern den termiske pastaen på taisolen. Få bort alle rester! (lurt å bruke fin stålull) Smør et tynt lag Arctic på prossessorkjernen, og sett på kjøleren. Dette er en veldig enkel kjøler å sette på.(bra festeklips) OBS: TYNT lag! bare smør på med barberblad/bankkort slik at det såvidt dekker over hele kjernen. [ Denne Melding var redigert av: enmannen på 2001-11-01 11:26 ]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå