Gå til innhold

Shuttle SN85G4


Jaghi

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en Shuttle SN85G4 med følgene specs:

 

Shuttl'n

2x256mb GeIL PC3200 RAM (value)

AMD Athlo0n 64 3200+

Creative Radeon 9800XT

Seagate 120gigs hdd (8mbcache)

 

Etter en problemfri installasjon av Windows XP (home), begynner problemene:

 

Maskinen henger seg opp og/eller restarter seg etter en stund, først skjedde dette også bare i windows, men nå hender det stort sett i spill. Jeg lurer litt på om det kan være at GPU'n krever for mye strøm slik at maskinen må starte på nytt fordi jeg klarer ikke finne ut hva det er og det er det mest logiske jeg har kommet fram til. :devil:

 

Trenger rask hjelp! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sleit med noe som ligner på det du forklarer.

 

For meg løste det seg ved å flashe BIOS. Hadde først FN85S012. Maskinen hengte seg i spill og restarta av og til.

 

Når jeg derimot flasha til FN85S015 gikk det greit med en gang. Prøv det, men når du først er igang kan du likegodt flashe med FN85S026 som er den nyeste på Shuttle sine hjemmesider.

 

Det er faktisk meget lettvint med winflash. Alt står meget godt forklart på hjemmesidene dems.

Lenke til kommentar

Flashet BIOS, med WinFlash. BIOS'n jeg nå har heter:

 

fn85s026

 

Det funket ikke og PC'n henger seg fortsatt opp i spill...

 

Flere forslag, please... :blush:

 

*Edit: ETTER FLASH'n HAR PLUTSELIG BIOSEN FÅTT ET PASSORD! HJELP!

Endret av Jaghi
Lenke til kommentar

hmmm, passordet er vel bare å røske batteriet, evt se i manualen hvordan du resetter bios, er kanskje litt bedre å gjøre det etter boka.

 

hmmm2, da er jeg usikker. Du har vel nyeste drivere til alle komponentene og directX 9.0b (er vel nyeste) osv.

 

Du har sjekka temp på CPU osv, hvis vifta ikke kjører FULL guffe hele tida tror jeg ikke det er tilfelle.

 

Prøv i BIOS under vifte innstillinger å sette auto-vifta på "Safe-Mode", det kan være at det blir for varmt for cpu selv om den ikke skrur seg opp under load.

 

Memtest86 vil jo si om det er rammen som ikke har det bra. kjør en runde med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...