yngve1 Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Har slitt med en god del Trådløse kort som ikke egner seg i nt- / Windows 2000-domener. Problemene jeg har vært borti er blant annet: - Kortet fyrer ikke uten at brukeren har administrator - Kortet fyrer ikke før brukeren er logget på, hvis maskinen er innmeldt i domenet, brukeren blir således ikke logget seg og således ikke aktivert. - Deler av krypteringen og oppsettet ligger i brukerprofilen / HKEY_Current_User, følgelig må krypteringa settes for hver bruker. Vet noen hvilke kort som er trygge i forhold tilsvarende problemmer? Yngve
knut Skrevet 4. mai 2004 Skrevet 4. mai 2004 Om du bruker XP anbefaler jeg det å bruke windows sin klient. Om du legger inn drivere med klientprogram overstyrer de windows sin. Dette kan du ordne igjen med å gå til administrative verktøy og tjenester. Se da etter wireless zero configuration og aktiver denne. Det du da også må gjøre er å legge til det trådløse nettet som skal brukes med en admin konto, da dette ikke kan gjøres fra en konto med færre rettigheter.
yngve1 Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Skrevet 5. mai 2004 Dessverre, det dreier seg stort sett om Windows 2000-klienter. Y
yngve1 Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Skrevet 26. juli 2004 Har slitt med en god del Trådløse kort som ikke egner seg i nt- / Windows 2000-domener. Problemene jeg har vært borti er blant annet: - Kortet fyrer ikke uten at brukeren har administrator - Kortet fyrer ikke før brukeren er logget på, hvis maskinen er innmeldt i domenet, brukeren blir således ikke logget seg og således ikke aktivert. - Deler av krypteringen og oppsettet ligger i brukerprofilen / HKEY_Current_User, følgelig må krypteringa settes for hver bruker. Vet noen hvilke kort som er trygge i forhold tilsvarende problemmer? Yngve Ingen som har noen erfaringer med denne problemstillingen? mvh Yngve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå