handerborteetsted Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 Jeg har problemer med maskinen min, når jeg kjører et spill, film, større programmer ol. så stopper maskinen opp, noen ganger blir det blåskjerm og så restarter den med en gang... (som oftest bare stopper den) dette begynte den med "helt plutselig" en dag. Etter det skjedde et par ganger reinstallerte jeg windows xp og da virket det fint et par timer og så skjedde det igjen, jeg installerte xp på ny en gang til i håp om at det skulle virke men inget hell da heller. Jeg har MSI KT3 hovedkort, amd 3000, 3x256ddr, 320gb,msi geforce4 ti4800se 128mb. Kjøpt mai 2003 jeg har skjekket harddiskene med utilities fra produsent for å finne ut om det er problemet, det er det ikke. noen sier det kan være en del av en av rambrikkene som er ødelagt. er det noen programmer som kan skjekke dette? Ellers håper jeg på noen tips eller meninger om hva som er feil.
C4STOR Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 http://www.memtest86.com/ Her er et prog for å sjekke minne. Du kan jo også prøve å bytte litt rundt på brikkene (dvs kjøre med 2x256). Hvis feilen ikke oppstår når en av brikkene er ute så har du funnet synderen
handerborteetsted Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Skrevet 2. mai 2004 nå er jeg middels forvirret, nå påstår maskine min at det er driveren til VGA kortet mitt, MSI nVidia GeForce 4800 SE 128mb som er synderen. Jeg avinnstalerte derfor driveren til mitt skjermkort. nå restarter maskinen ikke og stopper ikke. men jeg kan ikke bruke en maskin uten VGA driver. jeg har prøvd flere vga drivere, eldre og den nyeste men samme problem, er det feil på skjermkortet da som aktiveres når jeg har driver til det? dette høres rart ut for meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå