pebru Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 Jeg har en maskin som jeg sliter med. Det er en 2.4 ghz (klokket til 2.9) med 512 mb minne. Når jeg spiller tunge spill, eller når det er litt varmt på rommet mitt så klikker hele driten fullstendig. Høytalerne lager masse rare skvikelyder, skjermen fryser, og maskina svarer ikke når jeg trykker på av-knappen. Eneste løsningen er å kutte strømmen. Dette er veldig plagsomt, fordi jeg ikke kan spille noe verre en Counter-Strike uten å risikere at pc'n kjempeklikker. Jeg har 4 vifter som kjøler, pluss en vifte i strømforskyninga. Hva er problemet mitt? Hvorfor klikker hele greia som en annen blikkboks? Pål Espen
henriksern Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 mest sannsynlig fordi du har klokket den, klokk ned igjen og se om det samme skjer.
Petterahl Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 Jeg har en maskin som jeg sliter med. Det er en 2.4 ghz (klokket til 2.9) med 512 mb minne. Når jeg spiller tunge spill, eller når det er litt varmt på rommet mitt så klikker hele driten fullstendig. Høytalerne lager masse rare skvikelyder, skjermen fryser, og maskina svarer ikke når jeg trykker på av-knappen. Eneste løsningen er å kutte strømmen. Dette er veldig plagsomt, fordi jeg ikke kan spille noe verre en Counter-Strike uten å risikere at pc'n kjempeklikker. Jeg har 4 vifter som kjøler, pluss en vifte i strømforskyninga. Hva er problemet mitt? Hvorfor klikker hele greia som en annen blikkboks? Pål Espen Du sier det skjer når det er varmt på rommet ditt, da er det et varme problem. Prøv å ta av kabinett døren og se om det hjelper, hva er tempen på prosessoren og hovedkort?
Prizefighter Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 90% sikker på det er cpu'en din. Klokk den ned ett par hundre mhz og se hva som ligger stabilt.
pebru Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Skrevet 2. mai 2004 skal jeg henvende meg i "overklokking" hvis jeg ikke vet hvordan jeg klokker den tilbake igjen? Det var ikke jeg som klokket den opp..
Petterahl Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 skal jeg henvende meg i "overklokking" hvis jeg ikke vet hvordan jeg klokker den tilbake igjen? Det var ikke jeg som klokket den opp.. Snakk med han som klokket den får deg da vel, men ha du skal henvende deg til overklokkings delen hvis du ikke greier det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå