Gå til innhold

AMD64 3000+ FSB/HTT problemer


TriGem

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en AMD64 3000+ og et FIC hovedkort (VIA chipsett). Dette har vært en meget ustabil kombinasjon.

Maskina har restartet i hytt og pine.

 

Har TwinMos minne 3200 512 MB og et Kingston 3200 512 MB.

Den siste er på lån for å sjekke om det var minne det var noe feil med.

 

Det viser seg at jeg når setter ned FSB/HTT hastigheten fra 200MHz til 166MHz fungerte det heller ikke stabilt, men når jeg satte ned en annen hastighet (husker ikke hva den heter) fra 800MHz til 600MHz da gikk det veldig bra. Alt fungerer nå veldig fint, men jeg har jo ikke den hastigheten på systemet som jeg ønsker.

 

Noen som har lignende problemer og kan forklare meg hvorfor dette skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har MSI K8T Neo hovedkort (VIA K8T800), AMD 64 3200+ prosessor, og 2x 512 minne (TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 32M*8/16chip, 184-P (PC400MHz)).

 

Dette var veldig ustabilt inntil jeg satte minnehastigheten til DDR333 i steden for DDR400.

 

Det skal visst nok være kompabilitetsproblemer mellom hovedkortet og visse typer DDR400 minne (ref. disk. gruppe hos MSI). Noen mener også at problemet er at de fleste PSU leverer for lite strøm til at ting skal kjøre stabilt.

 

Etter at jeg satt ned minnehastigenet har alt fungert fint. Før stoppet det ofte opp med blåskjerm, spesielt i spill og i 3D mark etc.

 

- Fredrik

Lenke til kommentar

Det høres ut som samme problem som meg, men jeg satte ned FSB til 333 men det hjalp ikke stort, før jeg satte ned den andre tingen jeg snakket om, fra 800 til 600. Vet ikke helt hva det var, men da funker det.

 

Hjelper det å flashe bios?

 

Står at minne TwinMos skal være kompatibelt med mitt hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...