Gå til innhold

Søker beta-testere


kri2rs1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har i den siste tiden jobbet en god del med www.skoledagbok.net. Nå har siden tatt form, og begynner og bli ferdig.

 

Hvilke funksjoner har denne tjenesten?

SkoleDagbok er en online skole-planlegger. Du kan legge inn dine lekser og prøver, og ha full tilgang til disse både hjemme og på skolen. Hvis du ønsker det, kan du motta påminnelser via e-post dagen før dine lekser skal være ferdig, eller du har en prøve. På denne måten vil du alltid ha full kontroll over dine lekser og prøver, enten du er på skolen eller du er hjemme.

 

Det er også muligheter for å dele dine lekser og prøver med klassekammerater. Du kan, med få tasteklikk, sende en lekse eller prøve til en venn.

 

Så nå har rymored og jeg utviklet www.skoledagbok.net, men siden slutten av skoleåret nærmer seg, og denne siden antakeligvis ikke vil bli brukt i sommerferien, så velger vi og bare kjøre en beta-test nå. Da kommer pointet, vi trenger beta-testere. Jeg søker dere, dere med internett, som går på ungdomskole eller videregående og føler at dette kan være noe for deg.

 

Så hvis det høres interessant ut, ta deg en tur innom www.skoledagbok.net og meld deg på som beta-tester (se link nederst på siden). Det er helt gratis, og du blir på ingen måte bundet til noe. Vi er bare ute etter personer som kan teste siden, og gi oss tilbakemeldinger om hva de synes var bra / dårlig.

 

På forhånd takk, og jeg tar gjerne imot eventuelle spørsmål i denne tråden.

 

Edit: Er klar over at det er et problem med Opera og fullføring av skjemaet, sliter du med det, så kan du bruke IE. Dette vil bli fikset utover kvelden/natta. Er det forsåvidt bare opera eller flere? Tar gjerne imot tilbakemeldinger på det.

Endret av Maddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Liten oppdatering. Vi er ca. 30 beta-testere nå, dette vokser fortsatt og vi har ingen grense på hvor mange vi tar inn (altså, tar med alle). Opera / mozilla / etc. buggen, er fikset, bare ikke implantert i siden enda. Var et vb script som sjekket at alle boksene var utfylt, som ødela tror jeg. Dette er nå kodet om til java, og fungerer visst i opera/mozilla/etc.

 

Prosjektet vil bli kjørt som beta fram til sommerferien trer i kraft, da vil dere få en mulighet til å si hva dere mener har vært bra og hva som ikke har vært like bra. Vi vil så bruke ferien på å gjøre klar siden til skolestart 2004/2005. Da planlegger vi en full lansering.

 

Så tiden fram til sommerferien vil bli brukt til og få systemet sjekket for bugs, forbedre systemet, kontakte skoler ol. og markedsføre siden. Lansering vil altså skje ved skolestart 2004/2005.

 

Håper fortsatt på positiv tilbakemelding.

 

Btw, sjekket siden med Opera nå, og jeg ser problemet, men det kan løses ganske enkelt ved og sette markøren i siste boksen og trykke enter. Da gjøres det samme som om du trykker på knappen, bare at denne funker for opera ol. Dette blir som sagt fikset så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Japp, liten aktivitet i tråden, men jeg velger alikevel å oppdatere litt (forhåpentligvis noen som leser den).

 

Vi er nå kommet til v.0.3b, og planlegger v.0.4b innen ukeslutt. Siden har nå flere funksjoner enn tidligere, alle bugs vi har kommet over er nå fikset og vi driver nå med nyttige funksjoner.

 

Det er noen ting som fremdeles mangler, bl.a. e-mail varsling av lekser/innleveringer/prøver. Dette er fordi vi egentlig ikke har så mye peil på hvordan det skal gjøres. Så har noen tips/erfaring med å få en side til å gjøre noe til et visst tidspunkt, daglig, så tar vi gjerne imot tips. Siden er programert i ASP, så finnes det løsninger innen for asp, så er nok det det beste.

 

Forumet har siden sist blitt kraftig oppgradert. Vi har nå to typer forum, et åpent forum og et skoleforum. Åpne forumet er, som det ligger i navnet, åpent for alle, mens skoleforumet er et forum for hver enkelt skole (totalt ca. 1200 forskjellige forum :D)

 

For v.0.4b så planlegger vi også en karakterprotokoll. Her kan du selv legge inn alle resultater du får på prøver osv.

 

Så håper på tilbakemeldinger ang. programerings problemet vi har.

Lenke til kommentar

Dette kan bli interesasant, melder med som beta-tester nå ;)

 

Ser at Åsane Videregående ikke står på listen over skoler i hordaland (Åsane Gymnas og Åsane Videregående er ikke samme skole)

 

Og så mangler det en del fag på prøvegreiene, samt at jeg ikke skjønte den delen med Mine Fag helt...

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Bare for å informere: selve html-koden på den siden er en katastrofe, du har ikke engang doctype (!!!). :shrug:

 

EDIT: Og hva i alle dager skal denne tingsten forestille? :dontgetit:

 

top_forts.gif

Hmm.. Får nesten ta en titt på HTML delen da. :)

 

Den tingsten er et veldig tidlig produkt av en logo, som vi i det siste har droppet. Tenker vi ikke gidder å gjøre noe mer med den før siden skal lanseres.

Ser du nøye så skal det forestille en "S" som er kuttet ut av driten i midten der, men har fungert bedre på noe annet.

Endret av Maddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...