Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link og online ADSL


Anbefalte innlegg

Jeg har en D-Link DI 624+ og ADSL modem fra telenor. De vanlige nettverkskortene med kabeltilkobling var enkle å få til å funke, og jeg synes brukervennligheten i oppsettet til routeren var bra, men.. det trådløse nettverket er ikke like vellykket. Har hatt ørten telefoner til Dlink support og prøvd det som finnes av muligheter tror jeg. Så mitt spørsmål er enkelt og greit. Har noen fått denne routeren til å funke med trådløst nett og telenor som levrandør av linje? Og hvilke kort bruker du da i andre enden? Hos meg er jeg tilkoblet i 3-4 minutter av gangen og så faller linjen ned. Feilen ser da ut til å være at ikke routeren tildeler ip adresse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har samme router og nettverkskort D-link DWL-G520+ PCI nettverkskort. Har linje fra Nextgentel. Sliter med akkurat det samme som deg. Linja dette ut i tide og utide. Virker da som om det er nettverkskortet som ikke får IP fra routeren. Noen ganger kan det virke fint i et par timer, men så kommer symtomene tilbake. I alle fall er det veldig irriterende.

 

Kjøpte pakke med DI-624+ og PCMCIA kort. Når jeg bruker laptop og PCMCIA er det ikke dette problemet, noe som får meg til å tro at det er PCI kortet og dets drivere som er problemet.

 

Det som har fått min linje litt mer stabil, er at jeg har satt 4 kanaler på routeren i stedet for 6. Har ikke SÅ god greie på trådløse netteverk, men jeg innbiller meg at det ble litt bedre etter at jeg gjorde dette. Jeg kjører "shared key" og 64 bits kryptering. Resten av settingene er default.

 

Har lest på en del forum at Norton Antivirus visstnok kan gå routeren i "næringa", så jeg lurer på om jeg skal reinstallere XP for å se om dette hjelper.

 

Leste også(og har nettopp gjort det selv), at det kan hjelpe å gå inn i enhetsbehandling(høyreklikke på min datamaskin), avinstallere nettverkskortet, og deretter reboote maskinen. XP vil da finne enheten selv, og det skal da angivelig bli bedre.

 

Prøv også å reboote både router og kabelmodem.

 

Håper noen med erfaringer med samme problem kan hjelpe både deg(og meg).

 

Dette er ikke holdbart!

Lenke til kommentar

Det værste er at når supportfolkene til D-link sier at.. Nei nå har vi prøvd alt, og kan ikke hjelpe deg.. Jeg sa at"det er jo en feil her, hva gjør vi med det? Jeg har satt alt som dere har foreslått. Oppgradert bioser, prøvd med andre pc osv.. Da må det være en feil med utstyret et sted" Ja, da får du kanskje kjøpe noe annet da.. Var svaret jeg fikk.. Flott svar ikke sant?

Lenke til kommentar

når du skal bruke router med de nye speedtouch modemene til telenor må du stille d inn til bridged mode... dette gjør du enkelt via easyinstall inne på routeren...

 

pcenmå være direkte kobla seff til routeren når du skal gjøre dette (ipen er da 10.0.0.x)

 

hvis du trenger mer hjelp til dette legg meg til på msn [email protected] eller ta kontakt med meg på hardware.no@efnet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...