Gå til innhold

Canon Optura 30 & 40 (US) NYE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste nettopp om dem på www.camcorderinfo.com, og de ser EKSTREMT spennende ut! MANUELLE LYDNIVÅER!! Det er helt utrolig i denne prisklassen. Tidligere måtte man opp på semiproffe kamera for å få denne funksjonen.

 

I tillegg har kameraene større CCD-brikker som TRV80, nemlig 1/3,4 tommer store (vs. HC85 & TRV80's 1/3,6 tommer). Men jeg tror disse kameraene vil produsere omtrent like gode bilder, i og med at Canon-kameraene har litt flere piksler enn HC85/TRV80 (2,2 MP vs. 2,0 MP) (Det begynner å bli felles kjent at stor CCD=BRA, mens mange piksler er godt for stillbilde, men dårlig for videokvalitet, da mange piksler gjør kameraet dårligere på lysstyrke, pga mindre areal per piksel).

 

MEN som sagt så viser Canon med manuelle lydnivåer hvem de vil basere kameraet på. Andre semi-proffe funksjoner er: fokusring, ND-filter (!), ekte 16:9 (endelig). Dessuten tipper jeg de tilbyr manuell kontroll over blender, lukker og hvitbalanse (forhåpentligvis!).

 

konklusjon: særdeles spennende kameraer...

Lenke til kommentar
Litt ny info :

 

Canon lanserte i dag to nye kamera i Norge. Canon MVX20i og Canon MVX25i. Disse ser ut til å være de samme kamera som går under navnet Optura 30 og 40 i USA.

 

http://www.canon-europe.com/For_Home/Produ...ePageID=26346#1

 

og

 

http://www.canon-europe.com/For_Home/Produ...ePageID=26346#1

Hei Afseth

 

Du som jobber i bransjen. Har du mulighet til å sjekke i branchen om det er ny teknologi ang. filming i dempet belysning på disse to kameraene.

 

På Camcorderinfo.com står det at kameraene er laget for å gå inn i lavlysfilming krigen.

Jeg trenger et nytt kamera før pinsen pga konfirmasjon, og det begynner å haste.

Lenke til kommentar
Litt ny info :

 

Canon lanserte i dag to nye kamera i Norge. Canon MVX20i og Canon MVX25i. Disse ser ut til å være de samme kamera som går under navnet Optura 30 og 40 i USA.

 

http://www.canon-europe.com/For_Home/Produ...ePageID=26346#1

 

og

 

http://www.canon-europe.com/For_Home/Produ...ePageID=26346#1

Hei Afseth

 

Du som jobber i bransjen. Har du mulighet til å sjekke i branchen om det er ny teknologi ang. filming i dempet belysning på disse to kameraene.

 

På Camcorderinfo.com står det at kameraene er laget for å gå inn i lavlysfilming krigen.

Jeg trenger et nytt kamera før pinsen pga konfirmasjon, og det begynner å haste.

Jeg vet at mvx25i har super night modus, men at mvx20i mangler dette. Var det det du tenkte på? I følge Canon kan du nå filme i stummende mørke.

Lenke til kommentar
Jeg vet at mvx25i har super night modus, men at mvx20i mangler dette. Var det det du tenkte på? I følge Canon kan du nå filme i stummende mørke.

Ja kansje

Men der det ikke slik at når en filmer i super night modus så kan du nesten ikke bevege kamera. Fordi kamera bruker så klang tid å fokusere at det blir veldig utydelig.

Lenke til kommentar

Vet ikke mer enn det jeg har lest av spesifikasjonene som sto på den infoen vi fikk i butikken. Men night mode kan fungere på den måten at lukkertiden forlenges, eller ved bruk av infrarødt. Vil tro at infrarødt er den teknologien som brukes på de nye Canon kameraene ettersom det sies at dette er nytt for Canon, og da vil du ikke få samme problem som ved lang lukkertid, altså utflytende bilder ved bevegelse.

Lenke til kommentar
De kommer sikkert til å hete noe annet/heter sikkert noe annet i Norge. Det er stort sett andre navn på kameraene i USA, enn i Europa. Men jeg kan ikke si at jeg kjenner igjen designet på de.

XD har allerede flere av disse til salgs, og det er da merkelig at de ikke ligger i produkt guiden når de allerede er til salgs i Norge.

Der er også merkelig at Norge er ute lenge før USA og England.

 

Kan det være de rette kameraerne vi snakker om.

 

http://www.xd.no/asp/info.asp?p=35004&l=3&...13&likepattern=

Endret av royrogers
Lenke til kommentar
Vet ikke mer enn det jeg har lest av spesifikasjonene som sto på den infoen vi fikk i butikken. Men night mode kan fungere på den måten at lukkertiden forlenges, eller ved bruk av infrarødt. Vil tro at infrarødt er den teknologien som brukes på de nye Canon kameraene ettersom det sies at dette er nytt for Canon, og da vil du ikke få samme problem som ved lang lukkertid, altså utflytende bilder ved bevegelse.

Hentet fra produsentens side: "From sleeping babies to the late-night antics of your favorite pet, now you can capture video and photos even in low light. With a press of the Night Mode button, the Optura 30 and Optura 40 camcorders automatically select a slow shutter speed and increase the sensitivity of the CCD to brighten the image while still preserving color." Optura 40 har i tillegg funsjonen at en snur lcd-skjermen og bruker den som belysning.

 

Edit

Det med å snu skjermen, er fra Panasonic PV-GS200(MagicPix Images with LCD Light Panel

This feature is a great way to record still images, even in low-light settings. Now you can capture still images in full color onto the camcorder's mini DV tape. Subject illumination can be further enhanced, since the versatile LCD panel can also be used to provide additional light. ). Miksa litt sammen her. Har kikka en del på begge.

Endret av lovemachine
Lenke til kommentar
Litt ny info :

 

Canon lanserte i dag to nye kamera i Norge. Canon MVX20i og Canon MVX25i. Disse ser ut til å være de samme kamera som går under navnet Optura 30 og 40 i USA.

 

http://www.canon-europe.com/For_Home/Produ...ePageID=26346#1

 

og

 

http://www.canon-europe.com/For_Home/Produ...ePageID=26346#1

Hei Afseth

 

Du som jobber i bransjen. Har du mulighet til å sjekke i branchen om det er ny teknologi ang. filming i dempet belysning på disse to kameraene.

 

På Camcorderinfo.com står det at kameraene er laget for å gå inn i lavlysfilming krigen.

Jeg trenger et nytt kamera før pinsen pga konfirmasjon, og det begynner å haste.

Jeg vet at mvx25i har super night modus, men at mvx20i mangler dette. Var det det du tenkte på? I følge Canon kan du nå filme i stummende mørke.

Bruker du "super night mode" eller..........

Jeg forstår ikke hvorfor de gidder å bruke penger på å utvikle slikt tull.

For det første er en avhengig av å bruke stativ for å klare å holde kamera stødig nok. Og for det andre blir bilde uklare når en flytter kamera. Kamera bruker veldig langt tid å fokusere i super night mode funksjonen.

Lenke til kommentar
Bruker du "super night mode" eller..........

Jeg forstår ikke hvorfor de gidder å bruke penger på å utvikle slikt tull.

For det første er en avhengig av å bruke stativ for å klare å holde kamera stødig nok. Og for det andre blir bilde uklare når en flytter kamera. Kamera bruker veldig langt tid å fokusere i super night mode funksjonen.

Jeg har ikke filmet så mye hjemmevideoer, mer semiprofft til dokumentarer og den slags. Og har aldri hatt behov for natt-modus, samtidig som det hadde vært uakseptabelt å bruke dette på noe annet enn hjemmevideoer. Kvaliteten er fortsatt for dårlig til å vises i andre sammenhenger enn helt private opptak. Noen viser svart-hvitt og kornete bilde, andre øker lukkertiden... det blir rett og slett ikke bra. Men jeg kan forstå at noen har nytte av det, hvis de er på en fest, der det er mørkt, og det skjer noe de gjerne vil dokumentere. Det er mange som bruker natt-modusen som ett av de største argumentene når de skal ut å kjøpe nytt kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...