Gå til innhold

Optimale instillinger?


iNet

Anbefalte innlegg

Heisann alle overklokkere der ute.

 

Jeg har nettopp kommer inn i deres verden ved å overklokke min xp2500+ til 11x200 fsb. Minnet jeg bruker er TwinMos pc3200(200mhz, 400ddr). Jeg har ikke stilt på timings i bios, heller ikke agp/pic lås. Minnet står på By SPD. HK er nf7-s v2, ingen bios oppdateringer.

 

Med dette oppsettet opplever jeg til tider at PCen fryser, helst da jeg ser på film eller nettopp har spilt en stund. Jeg går alltid inn i bios og skjekker temperaturer på systemet etter at den har fryst. Og den pleier ligge på 40-45C på CPU og 27-30C i kassen.

 

Det jeg nå lurer på er om jeg skal stille timingene på minnet for å øke stabiliteten på systemet, og til hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann alle overklokkere der ute.

 

Jeg har nettopp kommer inn i deres verden ved å overklokke min xp2500+ til 11x200 fsb. Minnet jeg bruker er TwinMos pc3200(200mhz, 400ddr). Jeg har ikke stilt på timings i bios, heller ikke agp/pic lås. Minnet står på By SPD. HK er nf7-s v2, ingen bios oppdateringer.

 

Med dette oppsettet opplever jeg til tider at PCen fryser, helst da jeg ser på film eller nettopp har spilt en stund. Jeg går alltid inn i bios og skjekker temperaturer på systemet etter at den har fryst. Og den pleier ligge på 40-45C på CPU og 27-30C i kassen.

 

Det jeg nå lurer på er om jeg skal stille timingene på minnet for å øke stabiliteten på systemet, og til hva?

Hvordan ram timing har du på rammen nå? Kanskje du har for stramme!

Prøv å still dem til 2,5 - 3 - 3 - 8.

Prøv å still minnet til "Auto" der den står på By SPD. AGP/PCI er låst fra standard på et NF7-S v2.0. Prøvd å stille ram volten litt opp? Kanskje den ikke greier 200Mhz på standard volt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...