Gå til innhold

problemer med Sapphire Radeon 9800 pro


Anbefalte innlegg

Sliter litt med mitt Sapphire 9800 pro

 

I Windows har jeg nyeste driver, men etter en stund restarter pc-en av seg selv. Jeg trodde først kortet ble for varmt siden det bare var en passiv heatpipe, men nå har jeg satt på vannkjølingen, men problemet bare fortsetter.

 

Og så i Linux finner jeg ikke noen driver for det..

 

Vet noen hva som kan være årsaken til at maskina restarter, eller kan finne en driver til Linux for meg hadde det vært til stor hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nesten tro at det er strømforsyneren som er flaskehalsen her.

Åssen strømforsyner har du? Hva er specs på hardwaren din?

 

Jeg tror ikke at det er drivere til linux, men du kan jo sjekke ati sine hjemmesider.

Kanskje det er der. Er ikke sikker.

 

 

Good luck :thumbup:

Lenke til kommentar

ATI har sine propriatary drivere til liux. Bare last ned Check.sh, og kjør "sh Check.sh" i Console for og finne ut vilken versjon av XFree86 du har, og last ned de driverene du trenger. Installasjon instrukser her. Hvis du er newbie til Linux, kan du søke i google om andre sider til og installere det, eller spørre i for eksempel Linuxquestions.org. Eneste som kan være tricky er og få OpenGL til og virke. Du kan oxo sprørre meg om dette hvis du vil. Lykke til=)

 

 

 

 

ATI Linux Drivere

Endret av DJLuNaTiC
Lenke til kommentar

Nå har jeg et Epox 8k9a2+ hovedkort, men har et 8krai liggende som jeg kan prøve på, men tviler på at det er hovedkortet siden det virker under Linux nå. Har mer tro på at det er noe gurk med driveren, eventuellt timing med hovedkortet.

 

Jeg har værken slått VPU recover av eller på, så er jo verdt et forsøk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...