_THX_ Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 passer dette? jeg tenker litt på den kommende toppmodellen til abit med PCI Express , ddr2 osv. Så står det at det har 2 PCI slots, 4 PCIe slots... Problemstillingen er bare at jeg har fler enn 2 PCI kort nå som jeg skal bruke i en evnt. ny pc, og da er jeg avhengig av å vite om det "gamle" PCI kort passer i PCIe? på forhånd takk for hjelpa! Hilsen _THX_
Thombr86 Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Desverre Hvis du ser etter på bildet så ser du at PCIe 1x er ca 2-3cm lang, mens vanlig PCI er 7-8cm (tallene kan være gale, dårlig øyemål), vet ikke om det kommer noen slags konverter, men det tviler jeg på. Men, du kan jo bare selge noen PCI kort, og kjøpe deg samme kort i PCIe!
[Protus] Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 De sa for en stund siden at det skulle komme adaptere, dog har jeg ikke hørt mer om dette.
_THX_ Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 Okei, den er grei, takker for raske svar
Dollar Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 ' date='19/04/2004 : 18:10'] De sa for en stund siden at det skulle komme adaptere, dog har jeg ikke hørt mer om dette. Tviler på noe slikt ser dagens lys (hvertfall til praktisk bruk), det er ikke plass til montering av noen adapter (mellom interface og slot) og signalene/data overføres på en svært forskjellig måte. Eneste "likeheten" såvidt jeg vet er software kompatibliteten.
Pirka Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 HEhe disse adaptere ja ... hvem vil betale 2-300 spenn for å få en billig PCI kotr til 1-200 kroner i PCIe ... Man kan se at disse S-Ata adaptere ble ikke særlig populare heller ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå