Gå til innhold

Problemer med 9800pro og asus A7V8X

primare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nylig kjøpt meg powercolor 9800pro skjermkort.

Min pc

XP2200+

512mb pc3200

9800pro

ASUS A7V8X hovedkort

Jeg har:

-Lasta ned nyeste driver til skjermkortet

-Flasha biosen til hovedk. til nyeste offisielle ver. (1012)

-aktivert AGP 8X på selve biosen + skjermkort

+ masse mer av de tingene som "alle" er klar over kan fungere som en flaskehals

Jeg er ingen "dataguru", men har en god del forståelse. Dette er første gangen jeg er utfor en problemstilling som jeg ikke klarer å løse på egenhånd. Har gjort alt som tenkes kan.....?? Men sliter med å få det til å virke knirkefritt!!!

Sliter med lav frame på bl. annet COD, FarCry (som går strøkent hos en kamerat med svakere pc..) og som jeg vet fungerer knirkefritt med mye svakere skjermkort.

Hva kan jeg gjøre?? Har hørt at A7V8X ikke passer så godt med bl. annet 9700pro, så jeg mistenker hovekortet, eller rettere sagt kombinasjonen mellom denne og 9800pro skjermkortet. Men en løsning må det finnes!!!

Setter MEGET STOR pris på svar som kan føre til en løsning...

:no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv der.. å sett OpenGL/Direct3D innstillingene på Performance.. alt sammen.. å AA og AF på "Application Preference" eller hva det heter.. så sjekker du spill igjen.. bare for å prøve ut det som er mulig mener jeg ;)

Skrevet

se igjennom bios en gang til å se om det kan være noe der feks så er det noe med hvor mye memory det er på skjermkortet se at den står på 128 evt 256 hvis du har det

men tror det ikke er noe med hardwaren.

Jeg har også A7N8X og kjøpte med 9700pro så dum som jeg var

NÅr jeg da skulle kjøre en ting som trengte 3d fikk jeg blåskjerm og marskinen Restartet. Fant ingen løsning på det.

Skrevet
Prøv der.. å sett OpenGL/Direct3D innstillingene på Performance.. alt sammen.. å AA og AF på "Application Preference" eller hva det heter.. så sjekker du spill igjen.. bare for å prøve ut det som er mulig mener jeg ;)

Pleier å stå på det orginalt da, så hvis han ikke har gjort noe står dte der.

Skrevet (endret)

A7N8X er tydeligvis ikke mye glad i ATI :\ ok Insider.. her hos meg står alltid innstillingene på "midten" mellom Performance og Quality når jeg har formatert/lagt inn ny driver.. prøver bare å være kreativ her :p

Endret av ondfisK
Skrevet

Lav framerate..i CoD...

Har samme problem, men kun med drivere nyere enn Catalyst 3.7

Så lenge jeg kjører 3.7 kan jeg skrive /com_maxfps 200 i konsollen, så ligger fps på rundt 100-200.

CoD har på default maxfps på 60, dette kan da forårsake problemene dine.

Skrevet
A7N8X er tydeligvis ikke mye glad i ATI :\ ok Insider.. her hos meg står alltid innstillingene på "midten" mellom Performance og Quality når jeg har formatert/lagt inn ny driver.. prøver bare å være kreativ her :p

sant det my falt ! :blush:

Men Prøv å legg inn Omega drivere kansje det gjør susen !

har 9800xt nå og det fungerer knirkefritt på omegadrivere & catalyst

Skrevet

Takk for alle tipsene!!

Å sette alt på "performance" i open-gl direct3d fikk det til å gå minimalt bedre, og med vesentlig dårligere grafikk.

Har gjort alt som har blitt anbefalt så langt uten hell...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...