Gå til innhold

Windows 2003 krasjer

christdi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med Windows 2003 og mitt nye Asus P4R800-V Delux hovedkort. Det låser seg både under og etter installasjon av Windows 2003.

Av og til får jeg faktisk logget inn, men etter noen få minutter så krasjer hele dritten.

Jeg er ikke helt sikker på hva det kan være. Jeg har også en shuttle pc og her fungerer Windows 2003 helt fint.

Har også installert Windows 2000 server, og prøvd med Windows XP på den nye Asus maskinen min, og det fungerer helt greit. Det eneste jeg kan tenke meg skyldes problemet er at det ikke finnes egne RAID drivere til Windows 2003.

Er det noen andre som opplever dette problemet, og eventuelt har noen løsning ?

Mvh

CD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Burde ikke denne vært postet i Windows-forumet?

2. kan du ikke være litt mer spesifikk? er det blue-screen? fryser den helt? kommer det opp noen feilmeldinger?

3. hvis du får logget inn..kan du ikke kopiere event-loggen ut på diskett og se over den på en annen pc?

4. hvis windows 2000 server installerer uten problemer: kan du ikke sette i cd-platen til 2003 server og bruke "winnt32 /checkupgradeonly" (ligger i \i386)? Den vil da sjekke kompabiliteten til windows server 2003 på maskinen.

Skrevet

regner med at du har prøvd å laste ned egne drivere til RAID kontrolleren som du legger inn før du installer 2003? Det måtte jeg gjøre når jeg installerte Windows 2003 server på skolas server.

Skrevet

Tipset med checkupgradeonly skal jeg prøve. Det var nyttig å vite.

Takk skal du ha.

Jeg er klar over at RAID driverene må inn først (i og med at jeg kun kjører

med en S-ATA disk).

Frykter nokk likevel at det er RAID driveren som er skyld i problemene.

Hverken på CD'n som fulgte med hovedkortet eller på Asus sine hjemmesider

fins det en egen RAID driver til Windows 2003. Dette er jo litt merkelig siden kortet

er nytt av året, og Windows 2003 kom ut i fjord.

Mvh

CD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...