grønn_på_data Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 (endret) Noen som kan hjelpe en som ikkje forstår seg helt på data ? Hver gang eg bruker pcen får eg blå skjerm og en feilmelding etter alt fra 15 til 60min bruk om at "et uopprettelig unntak 0E oppstod ved 0167:BFF9DFFF....gjeldene program avsluttes..trykk en tast...". Eg trykker og trykker men feilmeldingen blir værende..hvis den en sjelden gang går vekk blir hele sjermen svart dataen "dør". Eg blir helt frustrert . Noen som vet ka dette betyr og kan hjelpe meg? Endret 11. april 2004 av grønn_på_data
Zink Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Oppdatert Windows ? Ellers mulig du fikser det ved å 1. flytte om på rambrikkene 2. slette midlertidige internettfiler: - høyreklikk IExplorer, velg egenskaper/ slett filer/frakoblet innhold 3. kopier feilmeldinga i Google - er mange med samme feil der ute, og med ymse løsninger. ... "alle" vil ha hjelp her inne uansett kjønn, så kutt ut det jentetøvet - mulig at mange som kunne hjelpe deg avstår nettopp p.g.a. den usakeligheten
grønn_på_data Skrevet 11. april 2004 Forfatter Skrevet 11. april 2004 då redigerer eg vekk det...takk for tipset forresten
norrick Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 (endret) ... "alle" vil ha hjelp her inne uansett kjønn, så kutt ut det jentetøvet - mulig at mange som kunne hjelpe deg avstår nettopp p.g.a. den usakeligheten Men f.eks "jeg er en ung mann på 19 år som trenger litt hjelp" hadde ingen lagt merke til eller reagert på... Som du sier "uansett kjønn" så vil alle hjelpe og da skal det vel ikke ikke ha noen betydning om det er hun el. han? Jeg synes det er bra at vi får noen kvinnfolk inn på forumet og ønsker de hjertlig velkommen for min del (desverre så er det alt for få av dem her på forumet selv om antallet har steget). Til topic: Gi oss en fullstendig beskrivelse av maskinen, hardware og software og nevn også i hvilkene programmer du får BSOD (Blue Screen Of Death). Post også hele feilmeldingen så har vi mer å gå etter. Endret 11. april 2004 av norrick
Zink Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Til topic: Gi oss en fullstendig beskrivelse av maskinen, hardware og software og nevn også i hvilkene programmer du får BSOD (Blue Screen Of Death).Post også hele feilmeldingen så har vi mer å gå etter. Hun kjører: 550 Mhz cpu (amd) 256 ram 30 gb harddisk tror eg har 64mb skjermkort av et eller annet slag ASUS slot A K7M hoved kort 200Mhz FSB --- ...og win98se vil jeg tro offtopic: enig i at det er trivelig med jenter i forumet nå som du straks passerer 1000 innlegg, spretter du champagnen ?
grønn_på_data Skrevet 11. april 2004 Forfatter Skrevet 11. april 2004 (endret) no har eg vært og rotet inni makinen og rettet på minnet, slettet de filene og lest om problemet på sider eg fant på google..så får vi se hvordan det går..takk for alle tips Endret 11. april 2004 av grønn_på_data
norrick Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 Hvis maskinen din begynner å bli "gammel" (ser ut som det etter specs å bedømme) så kan det hende at den har blitt fylt med støv som legger seg i viftekanaler/kjøleribber/strømforsyning/vifteblader og det medfører ofte til ustabilitet som ligner veldig mye på de symptonene du har. Finn fram vennetelefonboken og ring noen som har litt peiling på data så er de nok behjelplige med å rense den for deg. Offtopic: Champisen må nok vente "Zink" men jeg skal nok nyte noen "danske" ikveld...
grønn_på_data Skrevet 11. april 2004 Forfatter Skrevet 11. april 2004 eg støvuget faktisk mens eg var inni og rotet vet ikke om det kan være skadelig?
Zink Skrevet 11. april 2004 Skrevet 11. april 2004 eg støvuget faktisk mens eg var inni og rotet vet ikke om det kan være skadelig? går greit det, men pass på statisk el i metalltut ( ta helst på jordet metallflate først f.eks. kjøkkenbenken e.l. ) - plastikktut er best, og helst ikke berøre komponentene.
grønn_på_data Skrevet 11. april 2004 Forfatter Skrevet 11. april 2004 Nå tror jeg problemet er løst...jeg kjørte msconfig og fjernet en god del unødvendige programmer fra oppstarten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå