Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BKK og Battlenet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Har forsøkt å sette opp nettverket akkurat slik som du viser, men det fungerer enda ikke :( Er det mulig å konfigurere routeren (modemet) i det hele? Ser at telnet-tjenesten kjører, men jeg har ikke passord. Det er heller ingen web-grensesnitt på jækelskapen. Noen som har noen lure tips?

Har samme probl hos meg, får ikkje åpnet portene inn selv om eg setter opp maskinen med rett ip. Har også hatt folk fra bkk hjemme men de får det ikkje til.

Det kommer et nytt svar hver gang du snakker med de. Hadde eg bare fått det jæ.... passordet. Heldigvis? kommer telenor med adsl til høsten og da er det slutt med bkk hvis de ikkje får det ordnet snart. Begynner å tvile på kompetansen etterhvert :thumbdown: , det er ikkje mulig å kjøre en server en gang noe som de reklamerte så fint for. Med brutus gående lenge nok blir vel det en løsning :D

Lenke til kommentar
Sliter med samme problemet. Jeg kjører: (Adsl modem ---> switch ----> Trådløst AP --->Meg) Hvordan skal jeg da få forandret min ip fra ADSL modemet? må jeg slutte å dele internett mellom to maskiner?

 

håper på svar ASAP.

Slik er internet instillingene i Ruteren min:

 

IP Allocation Mode:  Static

IP Address:    192.168.0.30

Subnet Mask:   255.255.255.0

ISP Gateway Address:  192.168.0.1

Primary DNS Address:  62.97.193.3

Secondary DNS Address:  62.97.193.53

 

Det funker helt fint.

 

Husk at dere bryter avtalen med BKK hvis dere setter opp noen form for server... :devil:

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Har BKK påpekt det?

 

Tror egentlig ikke de bryr seg så veldig om det, men de har det med i avtalen slik at det er din feil hvis et eller anne relatert til det skulle skje (webserver med warez f.eks - da blir ansvaret ditt siden du har brutt avtalen eller noe sånt).

 

Jeg spurte i alle fall etter tilbud på egnet linje til webserver, og da anbefalte en fyr i BKK først en ADSL linje, før han senere hadde fått med seg at det var noe som ikke var tillatt for privatkunder, og sendte tilbud på SDSL bedriftsabonnement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...