Gå til innhold

Rdram og hovedkort som støtter p4 3.x

yuh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Holder på med et "lite" oppgraderingsprosjekt av min 3 år gamle dell-pc (ingen dårlig pc, kosta rundt 40k da og er oppgradert siden.)

Sitter på 768mb rdram som kosta en liten formue for 1.5 år siden og håper på å få dette inn i den "nye" pcn. Har planer om å få inn ny prosessor, nytt skjermkort og nytt hovedkort.

Har ikke lest så mye rundt ennå, men har nok bestemt meg for å fortsette med intel/nvidia fremfor amd/radeon.

Trenger derfor i første omgang forslag til nye (og helst meget gode) hovedkort som støtter de nyeste intel p4 prossessorene og altså rambus rd-ram.

Finnes de, eller må jeg også erstatte rammen?

På forhånd tusen takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

oppgi hardwaren din, det du har nå.

De nye p4 hk'ne støtter ikke RD-ram så du må nok kjøpe deg ny ram også, men jeg ville ha venta litt til de nye hk'ne med DDR2 støtte kommer og kjøpt det isteden. evt. AMD64.

En intel northwood 3.0ghz, Abit IC7-max3 evt. et vanlig IC7, et Ati Radeon 9800pro og 1024 eller 512mb Corsair,Geil eller Kingston ram (kvalitet ram altså), Corsair har et veldig godt rykte. Er et bra og nokså billig kjøp.

Men vært øyeblikk nå så kommer det nyeste "råeste" GFX'a så ville nok venta et par uker til før jeg hadde kjøpt noe.

hvorfor ikke ha Intel/radeon?

Jeg bruker det og det funker helt opptimalt.

Husk på at verdens rekordene i 3dmark 03 og 01 er satt med intel/radeon oppsett. (selvsagt med kompressor kjøling).

du kan også si hvor mye du har tenkt til å bruke på å oppgradere, så vi kan hjelpe deg best mulig.

Et annet hint er at du leser igjennom trådene på "Hjelp jeg skal ha ny data" (eller hva dem heter) her på forumet. Der får du nok noen innblikk om hva du bør velge og kanskje du bestemmer deg for noe annet.:hmm:

Hovedkort med SIS chipsett eller VIA til p4, yter en del dårligere enn intel 875 chipsett.

Mvh. Troy

Endret av Troy Henrik
Skrevet (endret)

Mener SIS (Eller VIA) har laget et nytt RD Ram brikkesett som skal støtte de nyeste prosessorene. Men jeg vet ikke om det selges/er sluppet?

Edit: Info om rambus chipset.

Endret av m-kane
Skrevet

takker for raske svar ;)

Har ikke bestemt meg for hvor mye jeg vil bruke, men regner med å bruke rundt 6-7000 for de tre komponentene.

Har ikke utelukket noe ennå, og skal ikke forhaste meg. Blir nok ikke så jeg kjøper inn før juni, da jeg for tiden er inne til førstegangstjeneste :(

Har dermed god tid, så tenkte kun å avklare dette med rdramen i første omgang.

Noen som har mer info om de hkene m-kane nevnte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...