Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT - håpøse på supporttelefonen - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

---------------------MAC Address---------IP Address-------------Status--------------

Ethernet LAN:      00-00-c5-98-3b-88  10.0.0.1              100Mbps Full Duplex

ATM ADSL WAN:  00-00-c5-98-3b-8a  80.202.136.xxx    Up: 10408/640 Kbps ;)

USB LAN:            00-00-c5-98-3b-89  10.0.0.1              Down

100Mbit Full Duplex her og gitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

---------------------MAC Address---------IP Address-------------Status--------------

Ethernet LAN:       00-00-c5-98-3b-88   10.0.0.1              100Mbps Full Duplex

ATM ADSL WAN:   00-00-c5-98-3b-8a   80.202.136.xxx    Up: 10408/640 Kbps ;)

USB LAN:             00-00-c5-98-3b-89   10.0.0.1              Down

nå er min også 100Full.. var litt merkbart på ftp-overføring fra en pc til en annen på mitt lokale nett.. (liker å tro det iallefall).

ellers så har jeg også fått feilmeldt routeren.. ny router er på vei..

dette fordi mannen i supporttelefonen ikke fikk oppgradert firmwaren..

jeg måtte også resette routeren omtrent dagligt for å få full hastighet..

det var mye raskere service på NGT's support-telefon når jeg ringte fra hustelefon.. (noe jeg ikke har.. men ringte fra kontoret)..

Greigster

Endret av greigster
Skrevet
nå er min også 100Full.. var litt merkbart på ftp-overføring fra en pc til en annen på mitt lokale nett.. (liker å tro det iallefall).

Men.. den overføringen går da vitterlig ikke gjennom routeren i det hele tatt?

Akkurat her må jeg være enig med NGT - hva skal du med 100 Mib/s full-duplex når du har en linje på under 2 Mib/s? Routeren er jo bare en én-ports router, så din lokale LAN-trafikk går jo ikke via den uansett.

Skrevet (endret)

Ethernet LAN:       00-00-c5-98-3b-88   10.0.0.1              100Mbps Full Duplex

det var mye raskere service på NGT's support-telefon når jeg ringte fra hustelefon.. (noe jeg ikke har.. men ringte fra kontoret)..

Greigster

Ehhh. Lær litt grunnleggende om nettverk før du uttaler deg.

Om du overfører noe fra en enhet til en annen innenfor netmasken på LANet går det ikke noe trafikk over routern.....

Om det LAN siden av routeren er 100mbit full eller halv duplex spiller ikke noen stor rolle, da det er andre siden av routern som er flaskehalsen! og som nevnt tidligere her, Det meste av ADSL utstyret er halv duplex..

Endret av prolixin
Skrevet (endret)

Greigster

Ehhh. Lær litt grunnleggende om nettverk før du uttaler deg.

Om du overfører noe fra en enhet til en annen innenfor netmasken på LANet går det ikke noe trafikk over routern.....

Om det LAN siden av routeren er 100mbit full eller halv duplex spiller ikke noen stor rolle, da det er andre siden av routern som er flaskehalsen! og som nevnt tidligere her, Det meste av ADSL utstyret er halv duplex..

derav setningen "liker å tro det iallefall".

jeg er fornøyd jeg.. fikk den til 100full.. fant ingen info om hva forskjellen skulle være.. men ettersom det ikke bare var det jeg skulle få fixa tok jeg det opp med NGT.

Endret av greigster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...