Gå til innhold

Filer slettet! Virus?

Mowgli

Anbefalte innlegg

Skrevet

En dag jeg satt foran pc'en, begynte det plutselig å komme opp et tegn nede i høyre hjørne. En trekant med et ! i. Det kom fram en snakkeboble som sa at en fil var skadet, kjør chdisk.

Dette kom opp til flærne ganger.

Jeg bestemte meg for å restarte pc'en. Før den kom helt inn i windows så begynte skandisk (eller hva det heter) å kjekke disken for feil.

Den fant klart mange feil og jobbet, oppdrettet og slettet filer :w00t:

Jeg satset på at windows visste hva den holdt på med. :no:

Men da jeg kom inn i windows å begynte å utforske disken, var flerne filer slettet. Bla.a. bilder, all musikken min og filmene mine :scared:

Noen som aner hva som kan ha skjedd?

Hvet noen navnet på et program som kan gjennoppdrette sletta filer. Hvet at det fins der ute. Men hvet ikke navnet på programmet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan være mulig at det ser selve disken din som begynner å ta kvelden. da får man ofte fil feil og lignende symtomer. Hvordan disk er det du har?

Skrevet

Har du i det hele tatt prøvd å kjøre en virusscan? Her er ihvertfall en link. Jeg anbefaler deg i tillegg å kjøre chkdsk.

Start-->Kjør-->cmd-->chkdsk

Hvis du har lyst til å gjennopprette de tapte filene dine så må du ikke innstallere eller gjøre noe på harddisken, det kan ende i at du overskriver de tapte filene, da blir det enda vanskeligere. Ta harddisken ut og sett den inn i en annen pc som slave. Kjør et program ala GetDataBack eller det for å hente noe tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...