Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst mellom to hus


Anbefalte innlegg

Jeg har kontor i ett hus, og bor i nabohuset ca. 20 meter unna. Jeg har nettopp bestilt en bærbar PC med trådløst kort og planlegger å ha bredbånd fra kabelTV-leverandøren, som allerede har et tilknytningspunkt i det ene huset. Jeg lurer på om jeg kan installere en trådløs router i dette huset og fremdeles sitte i det andre med full kontakt? Hjelper det f.eks. å plassere routeren mot ytterkanten av det ene huset (begge er eldre trehus)? Er det andre løsninger som kan nytte i en slik situasjon? Takker for eventuelle tips - har liten erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det hjelper å sette routeren så nærme som mulig.

Men hvis det er 5-6 vegger, høres det kanskje ut som om det kan bli litt vanskelig likevel. I så fall vil jeg anbefalse å bruke en ekstra antenne. Litt dyrere routere / accesspoints har mulighet til å kjøpe til det, for å få bedre rekkevidde. Det er dog ikke billig... :)

 

Hvordan er det med mulighet for å legge kabel fra kontoret til huset ditt, og så sette accesspointet der istedet? Vil muligens bli lettere :)

Lenke til kommentar

Ja det hjelper å sette routeren så nærme som mulig.

Men hvis det er 5-6 vegger, høres det kanskje ut som om det kan bli litt vanskelig likevel. I så fall vil jeg anbefalse å bruke en ekstra antenne. Litt dyrere routere / accesspoints har mulighet til å kjøpe til det, for å få bedre rekkevidde. Det er dog ikke billig... :)

 

Hvordan er det med mulighet for å legge kabel fra kontoret til huset ditt, og så sette accesspointet der istedet? Vil muligens bli lettere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...