Gå til innhold

Riper i CRT-skjermen


dash

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte denne skjermen rett før jul: http://www.mpx.no/asp/info.asp?tips=true&p...6&l=3&ntopris=0

 

Nå har det skjedd noe veldig trist. Under en biltur fikk skjermen min noen riper ca midt på glasset. Derfor lurte jeg på om det er noe mulighet for å returnere skjermen til mpx, for å få en ny igjen?

Eller dekker ikke garantien dette?

 

"3 års garanti med utbyte på platsen normalt nästa dag"

Endret av dash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garantien gjelder ved fabrikasjonsfeil!

Tabbeforsikring er det man burde hatt i dette tilfellet...

Sannsynlig så nytter det ikke å sende inn skjermen når den en gang får et problem siden det er tydelige tegn på at skjermen har vært utsatt for harfør bruk som garantien ikke dekker.

Trist og dyr erfaring som man gjerne kunne være foruten.

 

BTW: Hvordan i granskauen klarte du å ripe opp selve skjermen?

Glasset er beinhardt, la du den sammen med jekken og resten av verktøyet i bagasjerommet?

Lenke til kommentar
BTW: Hvordan i granskauen klarte du å ripe opp selve skjermen?

Glasset er beinhardt, la du den sammen med jekken og resten av verktøyet i bagasjerommet?

Vet ikke, det var ikke jeg som pakket den ned. Det er det første laget på skjermen som har blitt skrapet vekk. Så derfor er det mye lysere der ripene er, enn resten av skjermen.

 

Det virker som at selve glasset er i fint behold, da det ikke har blitt noe prisme farger der ripene er.

Lenke til kommentar

Du har fått riper i antirefleksbelegget, eneste måten å "fikse" dette på er å slipe vekk belegget på hele skjermen. Selvfølgelig blir det mer reflekser i skjermen da, men du har ihvertfall ingen riper.

 

Jeg vil egentlig ikke anbefale dette uten at du vet hva du gjør; det er ikke helt lett å beholde selve billedrøret like blankt som det skal være når du går amok med en eller annen form for slipemiddel.

 

For the record: Jeg har aldri gjort dette selv så ikke spør hvordan...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...