Gå til innhold

Noen Spm.

kaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål angående et grafikk kort jeg har:

1. Hva er best? OpenGL eller DirectX? og hvorfor?

2. På kontrollpanelet mitt kan jeg velge mellom agp hastighet, skal jeg bruke det raskeste? (8x)

3. Noen tips for å "gjøre grafikk kortet bedre og raskere" ?

-Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som er best av OpenGL og DirectX blir litt som å spørre hva som er best av vanilieis og sjokoladepudding. Begge deler er gode, men det er to forskjellige ting, selv om begge er desserter. Noen spill benytter OpenGL og noen benytter DirectX (Direct3D). Dette kan du vanligvis ikke velge. I de spill hvor du derimot KAN velge (blir mer og mer sjeldent) så er nok Direct3D raskest på ATI kort og OpenGL raskest på nVidia kort. Vanligvis i allefall. AGP hastighet er ikke så veldig vesentlig, men du må gjerne sette den på det høyeste du får lov til, så lenge det ikke gjør systemet ustabilt (uvanlig). I dag er AGP4x og 8x de vanligste, og hvilken du kjører er skrikende likegyldig. Ytelsen påvirkes lite.

Har nok ingen tips til hvordan du kan forbedre ytelsen på et Radeon9200se, det er dessverre et meget tregt kort etter dagens standard. Du kan selvsagt prøve å overklokke litt, men det vil nok ikke gjøre så stor forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...