Gå til innhold

Kamera til sportsfotografering


Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å jobbe i en lokalavis som sportsjournalist og trenger et digitalkamera som har en god zoom (må komme tett innpå objektene) og rask lukkertid (for action-bilder).

 

Er det noen som har noen anbefalinger å komme med? Det bør helst være digital speilrefleks og ikke dyrere enn ca 10 000 kroner. (Ja, jeg vet det er mye å be om...)

 

Er takknemlig om noen kan anbefale meg et kamera de tror kan egne seg, for jeg har egentlig ikke så mye peiling. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vil jeg anbefale deg Canon 300D m/kitlinse + zoomlinse fra USA. www.bhphotovideo.com er en meget bra butikk, ikke fall for fristelsen til å bestille "billig" fra en av de useriøse det blir bare tull.

 

Linser er det mye å spare på fra USA, og da kan du like godt bestille kameraet derfra også. Husk at kameraet heter Digital Rebel der. Regner med at totalprisen med to linser og mva vil bli ca 10.000,-

Lenke til kommentar

Dersom du skal ha et nytt kamera så har du vel ikke noen andre alternativer enn et Canon 300D eller Nikon D70 hus, og en grisebillig tele-zoom, i området rundt 75-200 mm kanskje. Ettersom du må gange dette med hhv 1,6 (Canon) eller 1,5 (Nikon), så vil du ende opp med en ganske bra rekkevidde på over 300 mm. Ingen proff løsning for denne prisen, dessverre, men det kan i hvert fall være en start!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...