Gå til innhold

Billig surround-anlegg


Anbefalte innlegg

Jeg er enig med mpeg. Det logitech anlegge ruler!!! På elskjøp får du det for 3450kr :thumbs: og det er jo uten frakt, kontra på en nettbutikk. Det er nok dobbelt så bra som det anlegge du(HomarJay) har sett på!!! :w00t: Anlegget har innebygd dekoder for DTS og DD!!! Du kan i tilleg koble den til dataen!!!! KJØP DET: DA BLIR DU NOK FORNØYD!!! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er enig med mpeg. Det logitech anlegge ruler!!! På elskjøp får du det for 3450kr :thumbs: og det er jo uten frakt, kontra på en nettbutikk. Det er nok dobbelt så bra som det anlegge du(HomarJay) har sett på!!! :w00t: Anlegget har innebygd dekoder for DTS og DD!!! Du kan i tilleg koble den til dataen!!!! KJØP DET: DA BLIR DU NOK FORNØYD!!! :dribble:

Ja... Nå ble jeg overbevist... :-)

 

Tror nok det anlegget er uaktuelt.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig dette Gale-systemet satt opp mot dette rimelige Dali-systemet?

 

Ser også at det er opprydningssalg rundt om i de forskjellige butikkene til HIFIKlubben, og i avdeling Sarpsborg selges DALI Elegance AV-System (Demomodell, 5stk høyttalere og 1stk subwoofer i sølv farge, strøkent) til kr 4 998,00 med normalpris på kr 7 998,00.... Finner dog ingen spesifikasjoner om dette anlegget på nett. Noen som vet noe om det??

Endret av HomerJay
Lenke til kommentar
Og er dessuten THX godkjent .Det vil si at de har den ultimate annerkjennelse av kvaliteten på høytalersystemet.Med andre ord,en bekreftelse på at de gjenskaper den samme lydopplevelsen som i en kinosal.

THX er ikke i nærheten av det du skryter på det, THX er bare en sertifisering på lydtrykk, det vil si at er anlegget THX-godkjent, skal det klare å spille så å så mange db i ett rom på så å så stor størrelse. Lyd-kvaliteten betyr ingenting, THX-godkjenning har ingenting med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Og er dessuten THX godkjent .Det vil si at de har den ultimate annerkjennelse av kvaliteten på høytalersystemet.Med andre ord,en bekreftelse på at de gjenskaper den samme lydopplevelsen som i en kinosal.

THX er ikke i nærheten av det du skryter på det, THX er bare en sertifisering på lydtrykk, det vil si at er anlegget THX-godkjent, skal det klare å spille så å så mange db i ett rom på så å så stor størrelse. Lyd-kvaliteten betyr ingenting, THX-godkjenning har ingenting med det å gjøre.

Hei.

Går ut i fra at du har lest linken til Darkfish?Og det jeg mener med Sitat:

Og er dessuten THX godkjent .Det vil si at de har den ultimate annerkjennelse av kvaliteten på høytalersystemet.Med andre ord,en bekreftelse på at de gjenskaper den samme lydopplevelsen som i en kinosal. sitat slutt.

Man må se det litt i perspektiv.Selvfølgelig kunne man ikke plassere dette utstyret i en kinosal,og forvente samme lyden som den lyden man har i dag.Hvis man leser litt mellom linjene,så menes det,at lyden vil i en stue, tilsvare effekten som i en kinosal.Dette er jo beregnet til hjemme underholdning vet du.Og jeg sier ikke at dette er værdens beste anlegg,men at det er knallbra,til den prisen.

Men alltid hyggelig med litt diskusjoner. :)

 

MVH Mpeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har det gått en stund siden jeg startet denne diskusjonen. Takker for alle tips. Har ennå ikke kjøpt noe og bestemt meg 100%. Må gjøre det i løpet av sommeren. Men tror jeg kanskje har funnet løsningen nå. Men vil gjerne ha noen innspill på det!

 

Her er mitt forslag pr. i dag:

 

Gulvhøytalere:

DALI Blue 3003 (http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|120|120|166|pdetail) Pris: 3 696,-

 

Bakhøytalere:

DALI Blue R1000 (http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|119|119|208|pdetail)

Pris: 2 796,-

 

Senter:

DALI Blue C1000 (http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|123|123|186|pdetail)

Pris: 2 298,-

 

Subwoofer:

DALI AW10 Subwoofer (http://www.hifiklubben.no/iz.asp?id=2|p|118|118|179|pdetail)

Pris: 2 998,-

 

Receiver:

DENON AVR-1604 (http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=2|p|196|196|2260|pdetail)

Pris: 2 798,-

 

Hifiklubben har pakketilbud på Dali Blue-høytalerserien slik at jeg får den samlet til 7 998,- mens Denon-receiveren er satt ned med 1200 kr til 2798 kri en kort periode nå. Kommer til å så til på det, antar jeg. Passer høytalerne til receiveren, eller må jeg opp i 1804 for å drive de høytalerne? Håper ikke det...

 

Tilsammen blir i så fall dette 10 796,- (helt greit, blir vel over tusen kroner i kabler også?)

 

Finner jeg egentlig noe bedre i denne prisklassen?

 

Tilbud er til for å benytte seg av...

 

Noen som har erfaringer med høytalerne?

Lenke til kommentar
THX er ikke i nærheten av det du skryter på det, THX er bare en sertifisering på lydtrykk, det vil si at er anlegget THX-godkjent, skal det klare å spille så å så mange db i ett rom på så å så stor størrelse. Lyd-kvaliteten betyr ingenting, THX-godkjenning har ingenting med det å gjøre.

Godt noen andre tar til fornuft også.

Vel og bra med THX på forskerker og høytalere.... Men er det noen av Dere som har THX anlegg som feks bruker slike kabler? 200 euro for en phono kabel....

"En kjede er ikke sterkere enn det svakeste leddet"

 

Bare en liten tanke.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...