Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp!!! Sliter med å koble meg til ALLE LAN-nettverk


Anbefalte innlegg

Prøver å koble meg til diverse LAN-nettverk med Win XP Home ed.

 

Får samme feilmelding hver bidige gang:

 

"(arbeidsgruppe) er ikke tilgjengelig. Du har kanske ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser.

 

Listen over servere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig nå."

 

Men det som er merkelig er at vi greier å pinge hverandre, og andre maskiner kan se maskinen min i deres "Andre maskiner", men de greier ikke å åpne maskinen min. Samme feilmelding. Har delt alt som er mulig å dele, men samme problemet er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikkert 10000 ganger....

 

MEN, på det nettverket jeg prøver på nå greier vi å ICQ-sende filer til hverandre, jeg får kontakt med internett gjennom en router. Men det som er litt tidig er at vi overfører med ICQ med en hastighet på 3 mbit... De jeg er hos har bare en linje på 704 kbit linje....

Lenke til kommentar

Skal dere dele filer i en arbeidsgruppe, må enten Gjest (guest) kontoen enables ellers må det lages brukere for hver enkelt av dere på hver enkelt maskin. Enables gjestekontoen, er denne også tilgjengelig via internett, noe å være obs på dersom du har adsl eller lignende....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-27 19:42, erlber skrev:

Prøver å koble meg til diverse LAN-nettverk med Win XP Home ed.


Får samme feilmelding hver bidige gang:


"(arbeidsgruppe) er ikke tilgjengelig. Du har kanske ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser.


Listen over servere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjengelig nå."


Men det som er merkelig er at vi greier å pinge hverandre, og andre maskiner kan se maskinen min i deres "Andre maskiner", men de greier ikke å åpne maskinen min. Samme feilmelding. Har delt alt som er mulig å dele, men samme problemet er der.


 

Fjern Home Edition, husk her er alle Administratorer.

Denne versjonen er ikke god i NT og 2000 Nettverk.

Jeg kan ikke huske alle services i hodet, men se etter om server service er startet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-03 19:52, ueland85 skrev:

MEGET VIKTIG!!!


SLÅ AV NETTBIOS...LAGER BARE KØDD......


 

Vet du hva netbios er? Det gjør nemlig så du kan slå opp maskinnavnet ditt... På en måte som dns gjør.

 

Hvis problemet over er at man ikke finner andre maskiner, og man kjører win2k, så kan man jo begynne med å gå inn i properties for local area connection - advanced settings og under fanen wins finner du enable netbios over tcp/ip. Da skal du finne de andre maskinene... Forutsatt at du har fiksa alt med protokoller og slikt da... Du kan jo prøve å pinge den maskinen du skal ha tak i, og hvis det går å pinge, men ikke skrive maskinnavnet i f.eks. explorer, så må du enable netbios over tcp/ip...

 

[ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2002-04-04 12:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...