Gå til innhold

Tundra 1557 og spill


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Mitt første innlegg her. Fant ut at det kanskje var den beste veien til å finne ut av et lite problem jeg har.

Kjøpte nylig en Tundra1557, 1.4, 40, 512, Readon9600 ++

Ville ha med et "bra" skjermkort så maskinen skulle takle spill og 3D programmer.

Det var med stor iver jeg innstallerte Battlefield 1942 og satte igang med å spille. Til min store frustrasjon "henger" dataen seg etter 5-10 minutter spilling...Med å henge seg mener jeg at den enten "hopper" rett tilbake i windows eller restarter hele maskinen. Har prøvd både vanlige battelfeild og vietnam..Nøyaktig samme problem på begge! Bortsett fra dette fungerer maskinen utmerket, både på andre spill og ellers!!

 

Håper noen har noen erfaringer på dette?? Og kanskje noen som kan hjelpe meg med problemet!

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du, jeg hadde det samme problemet da jeg kjøpte min. Skulle spille warcraft (noe som ikke krever så mye) og den hang seg gang på gang. Så begynte den å henge seg når jeg sjekket mail, og når jeg lot den stå på for lenge. I tillegg fikk jeg problemer med å skru den på. Den sto bare og surret med sort skjerm, og ville bare starte ca hver tyvende gang. Når jeg endelig fikk den på, hang den ser raskt igjen.

 

Når jeg spilte skjedde ett av fire:

a: bildet frøs, ingenting virket, jeg måtte avslutte manuelt

b: den restartet av seg selv

c: den hoppet tilbake til windows

d: skjermen ble sort og vifta gikk

 

Jeg sendte den inn, og de byttet minnekortet mitt. Nå fungerer warcraft som en drøm. Battlefield også forresten. Så det skal ikke være noe problem å spille Battlefield på Tundra 1557. Regner med du har en original versjon såklart. Og jeg regner også med at det vil gå fint å spille Vietnam på den.

 

Min første mistanke er at det kan ha noe med minnekortet å gjøre, MEN siden du kun får problemer i battlefield hittill ville jeg avventet litt. Oppdatert drivere og lastet ned de nyeste patchene til spillet først foreksempel?

Endret av Vannjenta
Lenke til kommentar

Takker så mye for svar!

 

Battlefeilden er nok ikke helt orginal nei. Men den fungerer perfekt hos kameraten min...Hmmm.. Jeg for bare vente å se da! Og heller prøve litt til!Syns det er fryktelig kjedelig at det spillet ikke virker altså!!

 

Finnes det ikke noe annen måte en kan skjekke om det er minnekortet det er noe gale med?

Lenke til kommentar

Akkurat samme problem med både battelfeild1942 og battlefeild vietnam. Spiller ikke på internett nei...

 

Skal avsted i helga...Hvis ikke noen har noen gåde råd får jeg høre der hvor jeg kjøpte dataen...Kanskje de har noen!

 

Takker for infoen du har gjett hvertfall:):):)

Lenke til kommentar

Kjøte data hos en PSdata forhandler her i byen (grimstad)..Så tror jeg stikker ned der å hører på mandag eller tirsdag. Kan jo ikke skade det! Så for jeg heller kjøpe orginal vist de sier jeg må det! Skal selvfølgelig fortelle hvordan alt går...

 

Takker for all hjelp og råd vannjenta... :yes:

 

Snakkes..

Lenke til kommentar

Det virker som om 64mb ram skaper en del problemer f.eks i farcry og battle field vietnam. Jeg har testet begge spillene og får problemer selv i dårlig kvalitet når jeg beveger meg og ser ut over et stort område, da hakker det forferdelig. Når jeg kjører farcry på medium så går spillet helt glatt til jeg feks ser utover sjøen.

 

Andre som oxo har problemer med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...