Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tregt nettverk (les hele)


Anbefalte innlegg

Hei alle kloke der ute, her kjøres ett lokalt nettverk mellom 5 stasjoner pluss en server, kjører nettverket gjennom en hub, hvor adsl modemet også sitter, her om dagen var adsl linjen nede, og da var nettverket såååååååå tregt at nesten ingenting kunne gjøres, i test sammenheng har jeg nå slått av modemet for å se, og nettverket går i sirup så fort jeg slår av adsl modemet også, hva kan gjøres for å løse det problemet ?

 

Lita Helsing,

Sir.

Endret av Sir. Roger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om det er noe på en av maskinene som kveler hele nettverket ( utingen med hubbet nettverk ), som f.eks. virus, spyware, osv.

Installer Ethereal(.com) på en av maskinene og overvåk nettverket helt til du har samlet f.eks. 10000 pakker, hvis da 90000 av disse kommer fra en IP(PC) på 20 sekunder vet du hvor problemet ligger. Og da er det bare å prøve å finne ut HVA på denne PC'en som genererer så mye trafikk.

Lenke til kommentar

Er det mye traffikk på nettet eller er det at alle venter på svar ifra noe på internett? Bruk performance monitor og sjekk. Det er tross alt to helt forskjellige ting, og det høres mest ut som det sistnevnte.

 

På et generelt grunnlag så er det jo om å bli kvitt virus, spyware o.l. Du kan også prøve å disable Netbios på alle maskinene (2000 eller nyere), men jeg tviler på at netbios mellom 6 maskiner kveler ett nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...