Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken ISP bør jeg velge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenor har dårlig routing til land i Europa. F.eks sverige. Til en viss svensk server (europe.battle.net) fikk jeg 200ms ping time da jeg hadde Telenor Privat ADSL. Grunnen er at tilkoblingen går igjennom USA før den går til Sverige... lol.

Dette var i hvertfall problemet mitt som også mange venner hadde. Veit ikke om det er sånn fortsatt. Men jeg skal snart få meg firstmile, fordi mange jeg kjenner og har hørt om sier det er bra, og dessuten er det billig og de har ingen begrensning på GB.

Lenke til kommentar
Har du vudert catch? De er litt dyrere, men vuderer selv å gå over til dem. Har bluecom 2048/256 nå, vudrer 1024/1024 hos catch.

Har vært innom siden og tittet litt ja, men har nok ikke råd til det. (selv ikke det billigste på 499kr)

 

Prisen bør ikke overstige 400kr pr mnd, er student og bor for meg selv så har ikke allverden av penger. Derfor jeg har funnet de 3billig abbonementene jeg har linket til over. Hvilke av de vil være det lureste å velge? Kommer til å laste ned litt og spille en del online.

Lenke til kommentar

hvis du vil ha bra ping så gå for tele2 eller telenor. det med at telenor pinger dårlig i sverige er bullshit, bare få noen som har tele2 eller telenor til å pinge noen av de serverene du spiller på, så får du en viss ide.

 

tele2 er stort sett bedre i skandinavia, telenor i uk/tyskland

Lenke til kommentar
Mulig det blir Tele2 på meg da. Men hva med kundeservicen deres, er den brukbar. (da mener jeg vesentlig bedre enn ngt sin)

De svarer iløpet av 5 min så ventetiden der skal man ikke klage på men om du får den hjelpen du skal ha er no annet...Som hos alle andre ISPèr så sitter det noen svært kunnskapsløse der og prøver etter beste evne og svare deg noe som sjelden strekker til.. :nei:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Mulig det blir Tele2 på meg da. Men hva med kundeservicen deres, er den brukbar. (da mener jeg vesentlig bedre enn ngt sin)

Syns Tele2's kunderservice er svært ypperlig jeg... Har alltid fått den hjelpen jeg har behøvd. Men de bruker lang tid på å levere modem og få sendt en montør til å installere linja osv...

 

EDIT: Har Tele2 Medium 724/128 selv faktisk til ca. 350 pr mnd. eller liknende... De senker trolig mnds avgifta etter alt Telenor har gjort med sine abonnementer....

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

hvis du har råd tror jeg det er verdt å gå for 1mbit. Koster 439 hvis du binder deg 1 år.

 

Du vil ha dobbelt så mye upload hastighet, noe som vil gi litt utslag på pingen + at det ikke blir noe problem å bruke voicecom mens du spiller. (kan hende det funker bra med 704/128, men det gjør ikke det hos meg med telenor 704/128)

Lenke til kommentar
Hva med tiscali?, er det noe å satse på. Tenker da på den billigste linja. Noen med erfaringer med tiscali?

Har faktisk bare gode erfaringer med tiscali jeg ;)

 

Stabil linje, korrekt hastighet, bra kundeservice den ene gangen jeg trengte det.

Mulig jeg bare har vært heldig.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...